Használt IC-kocsikkal erősít a GYSEV
A 2002–2009 között felújított kocsik a railjet-korszak beköszönte előtt rendszeres vendégek voltak Magyarországon, a fülkés, 66 ülőhelyes, klimatizált, zárt WC-s vagonokat akár kétszáz kilométer per órás sebességgel is lehet vontatni.
Az érkező kocsik várhatóan nyáron állnak forgalomba, a GYSEV műhelyében azonban nemcsak a külső arculat változik. A huszonhat kocsiból nyolcat első-másodosztályúvá alakítanak át, a tizenegy fülkéből az öt első osztályúban bőrborítású ülések, beépített olvasólámpával ellátott csomagtartó üvegpolcok, szőnyeg és függöny kényeztetik az utasokat. A GYSEV arculati elemei a kocsik belső terében is megjelennek majd.
A jelenleg közlekedő IC-kocsik legfeljebb száznegyven kilométer per órás sebességre alkalmasak, a használt osztrák járművekkel a maximális, százhatvanas pályasebesség is kihasználható lehet, így a Budapest–Győr menetidő jelentősen csökkenhet. Ez a huszonhat kocsi elegendő a Budapest–Sopron és a Budapest–Szombathely IC-forgalom ellátására – olvastuk a GYSEV sajtóközleményében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!