Hónapokig nem lesz metróállomás a Kossuth Lajos téren

iho   ·   2016.12.02. 18:45
00kicsi

Odalent nem változik semmi, hiszen a 2-es metró nagyrekonstrukciójának első áldozata – sokan még ma is siratják az egyedi arculatú állomások eltűnését – a Blaha Lujza téri állomás mellett pont a Kossuth Lajos téri volt, 2004-ben. A ma MTESZ-székházként ismert épületet a hatvanas években, a metróállomással együtt építették, ám az állapota miatt bizony bontásra érett.

Az állomáspótlás térképe<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: BKK)

Az utolsó üzemnapon, december másodikán már állványrengetegen keresztül lehetett csak megközelíteni a mozgólépcsők tetejét, az előcsarnokban levő süteményes is zárni kényszerül lassan. December harmadikától ugyanis olyan fázisba ér az épület bontása, hogy a metróállomást a felszínről lehetetlen lesz megközelíteni, a szerelvények csak áthaladnak.

A metróépítés kezdetén, az ötvenes években még üres telek volt itt csupán<br>(forrás: Fortepan)

A BKK komoly huszárvágással oldotta meg a várhatóan márciusig tartó pótlást. A Deák Ferenc tértől pótlóbusz közlekedik – ez így rendjén is van. A tizenkét évvel ezelőtt közlekedő, a Margit híd felé tekergő állomáspótló járat helyett azonban a hajókat is bevetik: a Kossuth Lajos tér és a Batthyány tér között átkelőjárat közlekedik majd, amelyen nem kell újabb jegyet váltani, kezelni. A 2-es villamosra átszállás miatt az 5-ös busz az állomáslezárás idején megáll a Március 15. téren, a 9-es busz megállóját a Deák téren áthelyezik a metrópótlók miatt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.