IC+-sorozatgyártás: hazai beszállítókat keres a MÁV-Start

iho/vasút   ·   2016.05.26. 16:40
400px_icplusz16

A szakmai találkozón Csépke András, a vasúttársaság vezérigazgatója tájékoztatta az érintetteket a teljes egészében hazai fejlesztésű, újgenerációs IC+ vasúti személykocsik sorozatgyártásáról, és a beszállítói részvétel lehetőségeiről. A konzultáció résztvevői a beruházás műszaki paramétereiről és a közbeszerzéssel kapcsolatos tudnivalókról is tájékoztatást kaptak. Az esemény apropóját az adta, hogy a MÁV-Start összesen húsz - tíz másodosztályú termes és tíz többcélú - nemzetközi közlekedésre alkalmas IC+-kocsi gyártását tervezi 2017-től, amelynek az előkészületei, közbeszerzési eljárásai már megkezdődtek. Ezen felül 2018-tól száz darab belföldi közlekedésű, IC+-típusú vasúti személykocsi sorozatgyártása is elindulhat, amit a magyar kormány harmincmilliárd forinttal támogat. A vasúttársaság törekvése az, hogy a sorozatgyártásban a hazai beszállítók a lehető legnagyobb szerepet vállalhassák, ezzel is segítve a magyarországi járműipar további fejlődését. A MÁV-Start a járművek valamennyi komponense tekintetében várja a beszállítók jelentkezését, részvételét.

Az IC+-kocsik sorozatgyártásához potenciális hazai beszállítókat látott vendégül a MÁV-Start a Vasúttörténeti Parkban. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI/Máthé Zoltán)

A vasúttársaság szakemberei által kifejlesztett, Szolnokon gyártott vasúti kocsik két prototípusa 2014 októberétől utasforgalmi próbaengedéllyel szállított utasokat, majd 2015 júniusában megkapta a típusengedélyt a hazai és nemzetközi közlekedésre. Ez azt jelenti, hogy a járművek többhónapos tesztsorozaton bizonyították a magyar mérnöki munka kiválóságát, megfelelve az Európai Unió által alkalmazott TSI-rendszer követelményeinek és mintegy száz vizsgálatnak. A prototípusok mára belföldön és külföldön összesen több mint nyolcszázezer kilométert futottak. A prototípusok kényelmével márciusban már a Wiener Walzer EuroNight-vonatokkal utazók ismerkedhettek, áprilistól pedig Budapest és Hamburg között, a Hungária EuroCity-vonatpárban szállítanak utasokat a szerelvények. A prototípusok hazai és külföldi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok is igen kedvezőek.

Az IC+-kocsik másodosztályúak, légkondicionáltak. A laptopok, mobileszközök működéséhez szükséges energiát elektromos csatlakozók biztosítják, a kikapcsolódást vagy munkavégzést vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt fedélzeti audiovizuális utastájékoztató-rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, míg a biztonságról belső videó-felügyeleti rendszer gondoskodik. A kocsik tömege 47,3 tonna; hossza 26,4 méter; a járművek megengedett legnagyobb sebessége kétszáz kilométer per óra. Az utastéri elrendezés termes, nyolcvan ülőhellyel. A prototípusok népszerűek, többek között a Ferencváros magyar bajnok labdarúgócsapata is ilyenben utazott az egyik mérkőzésére Debrecenbe, majd onnan vissza Budapestre.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek