Így látja a MÁV a 44-es vonalat
Legutóbb 2014 novemberében végeztek utasszámlálást a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalon. Ez és a korábbi adatok alapján a MÁV tájékoztatása szerint a 2013. I-XI. havi mintegy 110 ezer fővel szemben 2014 év azonos időszakában nagyjából 134 ezer fő vette igénybe a vasúti szolgáltatásokat. A vonali utasforgalom tehát kedvezően alakult, 22 százalékos növekedést mutat. Kérdésünkre válaszolva a MÁV arról is tájékoztatott, hogy a növekedés a menetjeggyel és a bérlettel történő utazásokat egyaránt érinti. Előbbi esetében 23 százalékos, utóbbinál 18 százalékos az emelkedés.
A zsúfoltsággal kapcsolatban a vasúttársaság azt írta, hogy a beérkező panaszok jogosságát a MÁV-Start minden esetben, így a 44-es vonalon is kivizsgáltatja. „Amennyiben valóban szükséges és indokolt, akkor az utasforgalomnak megfelelően több kocsival, nagyobb motorvonat szerelvénnyel indítjuk az érintett járatokat. Sajnos előfordult az elmúlt időszakban néhányszor olyan esemény (műszaki ok, hideg időjárás), amely miatt a szerelvény a tervezett összeállításhoz képest kisebb kapacitással közlekedett, ebben az esetben valóban előfordulhatott zsúfoltság. A műszaki problémák megelőzésére nagyobb figyelmet fordít a vasúttársaság.”
Az utasszámlálási adatok alapján a háromrészes Bz szerelvény 144 ülőhellyel (Bzmot+1Bzx+Bzmot) elegendő a nagyobb forgalmú vonatokon jelentkező utasmennyiség kiszolgálására. Kérdésünkre, hogy esetleg járműfejlesztés is várható-e, például Desiro motorvonatok beállítása azt írta a MÁV, hogy a 44-es számú vonal járműparkjának lecserélése jelenleg nincs napirenden. Székesfehérváron egyébként jelenleg huszonegy Bzx mellékkocsi áll rendelkezésre, ezek fedezik a vonatok kiállításhoz szükséges igényt. A fehérvári mellékkocsik a 26-os, 29-es és 44-es számú vonalakon közlekednek.
„A székesfehérvári állomás átépítése során, az érvényben lévő vágányzári technológia alapján a 44-es számú vonalon jelenleg Bzmot+1Bzx+Bzmot összeállítású szinkronszerelvény közlekedik. A SZVÖR szerint tervezett három egységből álló szerelvény kiállításának érdekében munkatársaink mindent megtesznek, de probléma esetén a szerelvény cseréjét, pótlását a szinkronos közlekedés mellett az üzemképes mellékkocsik rendelkezésre állása is nehezíti” – tette hozzá a MÁV. A kétrészeshez képest a háromrészes szerelvény közlekedtetésének költségtöbblete egyébként „nem jelentős".
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!