Indítsd újra a gépedet! 787-es bonyodalmak, Air France-átadás

iho   ·   2016.12.02. 16:15
af_Premier_Boeing_787-9_Air_France_3_cim

Időközben megérkezett Párizsba az első AF 787, és úgy ünneplik, hogy ez az ötszázadik...

Korábban írtuk:

Az amerikai légügyi hivatal, az FAA arra utasítja a légitársaságokat, hogy bizonyos időközönként „kapcsolják ki” a 787-eseiket, majd indítsák újra a gép elektromos rendszerét, hogy elkerüljenek egy komoly hibát, azt, hogy a gép repülési vezérlését végző mindhárom számítógép repülés közben rövid időre ugyan, de leálljon, és ezzel a gép, megintcsak igen rövid időre, másodpercekre, de vezethetetlenné válhat.

787-es pilótafülke: időnként újra kell indítani

A 22 naponta kötelező reset-eljárás ezt a problémát kiküszöböli, a Boeing jövőre tervezi a gépeket a javított szoftverrel felszerelni, aminek révén teljesen eltűnik a hiba. A Seattle Times ugyanakkor légitársasági körökben tudakozódott, és arra jutott, hogy gyakorlatilag nincs olyan üzemeltető, amely legalább hetenként ne kapcsolná ki teljesen a Dreamlinerét, ráadásul a Boeing a maga közleményében jelzi, hogy ő ezt az eljárást már hónapokkal ezelőtt javasolta a típus használóinak.

Wichitában októberben ünnepelték az ötszázadik 787-orrszekciót

A történet nyilván nagyon nem rázza meg sem a céget, sem az üzemeltetőket. A 787-es közeledik az ötszázadik átadásra kerülő példányhoz, a tervek szerint ezt a kerek számot még az idén eléri az amerikai gyártó, hiszen ebben a pillanatban a forgalomba került gépek száma már négyszáznyolcvankilenc. Korábbi hírek szerint az ötszázadik az Air France első Álomgépe lenne, egy 787-9-es, amelynek átadása a korábbi hírek szerint ezen a napon történik, de ez azt jelentené, hogy a félezredik mégiscsak más társasághoz kerül.

Az biztos, hogy a légitársaság január 7-én és 8-án rendkívüli járatokkal ünnepli új típusa beérkezését, Párizsból Korzikára, majd egy ugyancsak szép sétarepüléssel Dél-Franciaország felett, lesz egy rövid kirándulása a gépnek az Atlanti-óceán, illetve Nagy-Britannia fölött, illetve a negyedik egy Franciaország fölötti körutazás lesz. Ugyancsak érdekes alkalom lesz, hogy az Air France februárban a nagy hatótávolságú gépét az egyik lehetséges legrövidebb járataként repülteti Párizs és London között, 69 fontért az economy és 249 fontért a business osztályon.

A franciák első gépe még a szerelősoron...

Mint ezt korábban láttuk – a LOT első Dreamlinere is így kereste fel Budapestet – a légitársaságok a személyzetek és a földi kiszolgálók gyakoroltatása érdekében küldik a kezdeti időkben új gépüket ilyen rövid vonalakra, igaz, az Air France a jelek szerint a következő időszakban sem használja ki még a típus hatótávolságát, amikor Párizs és Kairó között repülteti, és csak májusban indítja a gépet a Párizs-Montreal vonalon.

Ami a 787-es jelenlegi pozícióit illeti, a típusra idén eddig 72 példányra kötött szerződést a Boeing, és még további 728 gépet kell majd leszállítania a megrendelőknek. A teljes rendelésállomány lassan megközelíti tehát azt az 1300 példányt, amely a pesszimistább számítások szerint szükséges ahhoz, hogy végül a program behozza a költségeit: odáig már eljutott a cég, hogy egy-egy példány elkészítésén már profitja legyen, vagyis az eladási ár fedezi a gép elkészítéséhez szükséges ráfordítást.

...és festés után

Végül még egy fontos hír a 787-esek háza tájáról: megérkezett az új és leghosszabb változat, a 787-10 összeszereléséhez a két (tényleg szép hosszú) törzsrész, a céghez közelálló portál szerint ha az orr-rész is megérkezik Wichitából, a munka napokon belül indul a charlestoni részlegben a törzs-szekciók majd a szárnyak illesztésével, a gép feltehetően januárban áll teljesen össze és februárban teljesítheti első felszállását.

Végszerelésre vár az első 787-10-es

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
MentésMentés

Kapcsolódó hírek