Ismét recski fotósvonat

Tevan Imre   ·   2012.03.29. 11:30
cimlap

Fotósvonatot szervez a trains.hu április 14-re a 2007-ben bezárt, 84-es számú, Kisterenye–Kál-Kápolna vonalra. Noha vasútbaráti körökben a 11-es bakonyi, vagy a 87-es bükki vasutat szokás Magyarország legszebb vonalának titulálni, a mátrai 84-esnek sem kell szégyenkeznie: kedves dombok között kanyarog a látványos vezetésű sínpár.

Érdekes a vasút története is, még a 19. század legvégén épült az ország egyik leghosszabb mellékvonala, a Mátra-Körösvidéki Helyiérdekű Vasút részeként. Ez a HÉV a jelenlegi 102-es, 127-es, 128-as vonalakon és a különböző időpontokban bezárt köztes szakaszokon haladva egészen a ma Romániához tartozó Hollódig tartott.

A vonalon 2009 őszén végigment már egy fotósvonat, részben szintén a trains.hu szervezésében (képeink ezen az úton készültek). Az akkori M44-es (Bobó) helyett azonban most a klasszik külsejű M47 2032-es Pielstick motorja veri majd fel a csendet. A mozdony a mindennapokban már nem sok feladatot kap, könnyen lehet, hogy az utolsó vagy egyik utolsó útja lesz az áprilisi. Fontos eltérés, hogy ezúttal csak a legérdekesebb, Kisterenye–Recsk-Parádfürdő szakasz van a menetrendben, de az értelemszerűen kétszer, mindkét irányból.

Hatvanból indul a program fél kilenckor, majd a Kisterenyei körüljárás után következik a 84-es. Recsken hosszabb szünet, természetesen körüljárás, a bányászati múzeum meglátogatása szerepel a programban. A szervezők a két és fél évvel ezelőtti programhoz képest új fotómegállásokat is ígérnek, visszafelé az útvonal ugyanaz, a tervek szerint este hétkor már Hatvanban lesznek a résztvevők.

A menetre korlátozott számban még lehet jelentkezni.

Mátramindszent és Mátraballa környékén pózol a 2009-es fotósvonat<br />A képre kattintva galéria nyílik a szerző felvételeiből

Kapcsolódó hírek