Katapult-katasztrófa: a Vörös Nyilak még a földön
A Királyi Légierő ismét normál üzemszerűen repültetheti BAE Hawk T2-es és Shorts Tucano T1-es repülőgépeit, de a Hawk T1-esek továbbra sem szállhatnak fel.
A Hawk T1-esek valamint a többi Martin-Baker Mk 10 katapultüléssel ellátott gépek repülési tilalmát a RAF bemutatókötelék, a Vörös Nyilak egyik pilótájának balesete után rendelték el. Mint ahogy arról beszámoltunk, november 8-án az egyik gép katapultülése még a földön, álló helyzetben beindult, és ez okozta a repülőgépvezető halálát.
A hasonló katapultot használó gépek közül először a változtatható szárnyállású kétüléses harcigépek, a Panavia Tornado GR4-esek reptilalmát oldották fel, egy héttel a balesete után. Most pedig az újgenerációs Hawk T2-esek és a légcsavaros-gázturbinás Tucanok kaptak repülési engedélyt, ahogy a RAF közleménye fogalmaz, „megfelelő biztonsági megfontolások és mérnöki konzultációk nyomán”. A Red Arrows és a kiképzőszázadok elsőgenerációs Hawkjai azonban továbbra is a földön kell, hogy maradjanak.
A Royal Air Force időközben igen szűkszavú előzetes jelentést adott közre a balesetről, amelynek során Sean Cunningham repülőhadnagy életét vesztette. A dokumentum azt az eddig is ismert tényt közli, hogy a gép katapultülése a földön működésbe lépett, azzal az új információval, hogy ez a földön végrehajtásra előírt biztonsági ellenőrzések után történt, és a katapultülés ejtőernyője „nem aktiválódott”. A mentőrendszer véletlen beindulásának okát azonban még nem tisztázta a vizsgálat.