Kerozinszivárgás a Dreamlinereken

iho/repülés   ·   2012.12.05. 09:28
cim

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal, az FAA elrendelte a Boeing 787-esek átvizsgálását, miután az egyik gyártásban lévő gépen, de már forgalomban repülő példányokon is, hibásan beszerelt üzemanyag-vezetékeket találtak. A vizsgálatot azután rendelték el, hogy két légitársaság is üzemanyag-szivárgást észlelt a gépein. A Boeing szerint az eddig leszállított gépek felén már elvégezték a vizsgálatot, és már dolgoznak azon, hogy a gyártási vonalon is kijavítsák a hibát. Hírek szerint a szivárgási forrása a pilonoknál van, amelyek a szárny alatt tartják a hajtóműveket.

Az FAA szerint az ilyen állandó szivárgás az üzemanyag kifogyasztására, a hajtóművek teljesítményének csökkenésére, de akár a hajtóművek kigyulladására is vezethetnek, ha a szivárgó üzemanyag forró részegységgel érintkezik. Mint a Seattle Times összefoglalójából kiderül, a Boeing már november 25-én javasolta a 787-esek felhasználóinak, hogy végezzék el ezzel kapcsolatban a szükséges vizsgálatokat, az FAA ezt tette ajánlás helyett kötelezővé. Az FAA szerint a vizsgálat gépenkét tíz órát vesz igénybe, a költsége 2712 dollár.

Zavaros a kép arról, hogy az üzemanyagrendszer problémája összefügg-e a United egyik 787-esének keddi kényszerleszállásával. A Dreamliner Houstonból Newark felé repült, de a személyzet a számítógépes ellenőrző rendszertől különféle hibaüzeneteket kapott, és a pilóták úgy döntöttek, hogy megszakítják a repülést. A 787-es simán földet ért, a fedélzeten a személyzettel együtt összesen 184-en voltak. A Boeing szóvivője, Lori Gunter a gyártóhoz közel álló Seattle Timesnak úgy nyilatkozott, hogy a kitérő reptéren való landolásnak semmi köze az üzemanyagrendszer kérdéséhez, más források szerint azonban az FAA ennek a közjátéknak a nyomán rendelte el a kötelező vizsgálatot.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.