Kínai buszok Frankfurtban

Ács Attila   ·   2011.07.27. 10:00
byd_fooldal

A 12 méteres, teljesen alacsonypadlós járműveket a tervek szerint 2012 első negyedévében állítják forgalomba a repülőtér és a Gateway Gardens nevű városrész közötti expresszvonalon. A típusból eddig Changshaban és Shenzhenben közlekedik néhány példány, de utóbbi város további 200 darabot rendelt az Universiade nevű rendezvény apropóján, ezeket augusztusig szállítják le.

A BYD K9 tetején napelemeket helyeztek el, ezek az akkumulátorokat töltik (kép: BYD)

A BYD szerint a K9 névre hallgató típusuk nemcsak környezetbarát, hanem igen takarékos is, hiszen alkalmazásukkal az üzemeltetési költségek akár 70 százalékkal is csökkenthetők a dízel buszokhoz képest. Állításuk szerint a 324 kilowattórás lítium-vas-foszfát akkumulátorok hat óra alatt feltölthetők az 50 kilowattos töltővel, és mindössze három óra alatt a 100 kilowattos gyorstöltővel; ezzel mintegy 300 kilométer megtételére képes a jármű. A 12 méteres busz saját tömege 14,3 tonna, maximális sebessége 96 kilométer/óra.

A K9 utastere sem nevezhető szokványosnak: teljesen alacsonypadlós, de elég sok helyet foglalnak el a kerékdobok feletti szekrényekbe rejtett akkumulátorok (kép: BYD)

Még egy érdekes adat: a cég tájékoztatása szerint Kínában jelenleg 1,2 millió busz van forgalomban, egy „hagyományos” busz az üzemanyag-fogyasztást és a környezetszennyezést tekintve pedig 30 személyautóval egyenértékű. Ha az összes buszt ilyen K9 típusúra cserélnék, az annyit jelentene, mintha 15 millióval kevesebb autó járna az utakon.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.