Kormányzati ámen a belgrádi expresszre

iho   ·   2015.09.09. 18:45
00kicsi

A kínai pénzből felújítandó, sőt mi több: kétszáz kilométer per óra sebességre alkalmas vasúti pálya építése már régóta napirenden van: magyar-szerb-kínai munkacsoportok üléseztek folyamatosan. A vasútvonalra a legnagyobb szüksége Kínának lenne: a tulajdonukban levő görögországi kikötőkből így gyorsabban juthatnának az áruk Európa belsejébe.

Itt hamarosan kétszázas pálya lesz?<br>(Kemsei Zoltán felvétele Dömsödön készült)

A vasútvonal teljes felújításával a két főváros közötti menetidő két és fél–három órára csökkenne a jelenlegi hét–nyolc óra (ez az Avala InterCity menetideje, plusz a sokásos késések – a szerk.) helyett. A pálya 166 kilométeres magyarországi szakaszát 475 milliárd forintból lehetne korszerűsíteni. A teljes munkával két, két és fél év múlva készülhetnek el – írja az Index.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

MÁV-vezetők a GYSEV igazgatóságában

MÁV/iho   ·   2025.01.18. 13:10

Közleményben erősítette meg az eredendő államvasút, hogy az újsütetű államvasút igazgatóságának elnökévé nevezték ki Mosóczi Lászlót, a MÁV-csoport vasúti személyszállító cégének korábbi vezérigazgatóját.

Vasút Nagyvasút

Tűzön, León, villamos fűtőgépeken át

iho.hu   ·   2025.01.18. 17:30

Nagy riadalmat okozott pénteken délután a Keletiben keletkezett tűz. A Verseny utcai kocsijavító műhely területén álló VF-06-ost ugyan eloltották, de harminc javításra váró személykocsit kellett a vasutasoknak biztonságba helyezniük, és egy ideig a vonatközlekedésben is akadtak fennakadások. De mi az a VF?