Követ rakodnak Felsőgallán
A Budapest–Győr fővonal tatabányai 1989-es ívkorrekciója előtt az 1-es vonal a Szárliget–Felsőgalla–Tatabánya nyomvonalon futott. A rendszerváltásra aztán elkészült a nagy hegy átvágása (ez azóta is kedvelt fotóhely a vasútbarátoknak), így a felsőgallai kitérő fölöslegessé vált. A személyforgalom azonban nem szűnt meg azonnal, 2001-ig indultak innen személyvonatok.
A szerteágazó iparvágány-hálózatnak hála a teherforgalom azóta is van, bár a nagy üzemek bezárásával egyre csökken. Az utóbbi években a stabilnak mondható farakodás is eltűnt, így már csak akkor jön ide vonat, ha követ adnak fel. Jelenleg a Train Hungary fuvarjai jelentik az életet a kihalt, már a felsővezetékétől is megfosztott állomás egy kisebb részének. A magánvasút a saját Sulzerével húzza be az üres szerelvényeket a közeli kőbánya rakodójára Tatabánya felől. A rakományt az ország különböző részein az útépítéseknél használják fel.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!