Követ rakodnak Felsőgallán

Vörös Attila   ·   2015.01.29. 18:45
BB--IMG_8619__150122_Felsogalla__609005__Trainhungary_THU

A Budapest–Győr fővonal tatabányai 1989-es ívkorrekciója előtt az 1-es vonal a Szárliget–Felsőgalla–Tatabánya nyomvonalon futott. A rendszerváltásra aztán elkészült a nagy hegy átvágása (ez azóta is kedvelt fotóhely a vasútbarátoknak), így a felsőgallai kitérő fölöslegessé vált. A személyforgalom azonban nem szűnt meg azonnal, 2001-ig indultak innen személyvonatok.

A Train Hungary Sulzere tolat az omladozó épületek között Felsőgallán<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

A szerteágazó iparvágány-hálózatnak hála a teherforgalom azóta is van, bár a nagy üzemek bezárásával egyre csökken. Az utóbbi években a stabilnak mondható farakodás is eltűnt, így már csak akkor jön ide vonat, ha követ adnak fel. Jelenleg a Train Hungary fuvarjai jelentik az életet a kihalt, már a felsővezetékétől is megfosztott állomás egy kisebb részének. A magánvasút a saját Sulzerével húzza be az üres szerelvényeket a közeli kőbánya rakodójára Tatabánya felől. A rakományt az ország különböző részein az útépítéseknél használják fel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.