Krampácsolás a Déliben
Két hétre bezárt a Déli pályaudvar, szerdától a személyvonatok csak Kelenföldig járnak. A vágányzár ideje alatt főleg elmaradt karbantartási munkákat végeznek, az az érzésünk, hogy csupán felhozzák az elhasználódott infrastruktúrát egy olyan szintre, hogy pár évig még kibírja. A Kapella vágányzári információja szerint az alábbi teendőkön dolgoznak a Déliben:
- Síncserék a csarnoki vágányokban,
- kitérő alkatrész csere,
- kitérőfa cserék,
- kitérő karbantartás,
- KIAG szabályozás,
- peronburkolat javítás,
- szervizalagút szigetelés,
- Déli–Kelenföld állomások között a jobb és a bal vágányban 24-25 szelvényben síncsere, ragasztott szigeteltsíncsere, hegesztések.
Tehát a legszükségesebbek, amikre nem egy kéthetes vágányzári ünnepet, hanem folyamatos, feltűnés nélküli karbantartást kéne szentelni. Ha valamiféle fejlesztést várt a Déliben, akkor ki kell ábránduljon. Maradnak az ökörhugyozás által kijelölt, méter széles peronok, hogy a legproblémásabb részét emeljük ki a fejpályaudvarnak, amivel utasok találkoznak. De a vasutasoknak sem lesz egyszerűbb a dolga a felújítás során, marad minden technika a régi. Ahogy a MÁV-nál fogalmaztak: „a két hét alatt olyan halaszthatatlan karbantartási munkákra kerül sor a vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezésen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon, a peronokon, amelyeket a vonatforgalom fenntartása mellett nem lehet elvégezni.”
Úgyhogy tényleg abban lehet bízni, hogy ez most csak gyorssegély, és egyszer lesz egy hosszútávú elképzelés a Délivel kapcsolatban. Ha megépülne a Kelenföld–Nyugati alagút, akkor le lenne az egészről a gond...
Az alagúttal kapcsolatban írt publicisztikánkat itt elolvashatják (újra).
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!