Különvonatok hétvégéje: Nohabokat, gőzösöket lehetett csodálni
A MÁV 150 és a MÁV Nosztalgia 25 éves születésnapja alkalmából számos program, így járműparádé és különvonatok várták a vasútbarátokat. A parádéról már mutattunk képriportot, most jöjjenek a különvonatok!
Szombaton a MÁV Nosztalgia Kft. 020-as és a PMLI 017-es Nohabja vitt élményvonatot Szentendrére. A menet érdekessége, hogy Óbudától a HÉV vonalán közlekedett. A nagyvasút és a HÉV közti összekötővágány kétszeri irányváltásra kényszerítette a szerelvényt, ezért az elöl-hátul mozdonnyal ment. Az utasokat Szentendrén a csodás városon kívül fakultatív programok, így a járműtelep meglátogatásának lehetősége is várta. Sajnos az üzemlátogatás során pár apróság eltűnt a műhelyből, amit azóta is várnak vissza...
Másnap két különvonat is indult a Füstiből. Az egyik két Nohabbal, a 017-essel és a dán eredetű vendéggéppel, a My 1138-as bordó mozdonnyal közlekedett a 29-es vonalon Tapolcára. Váratlan fordulat, de el tudták intézni, hogy az idegen gép legyen elöl!
De a gőzösök sem csak ácsorogtak vasárnap, amikor a parkban a dízeleké volt a főszerep. A 424.247-es és a szlovákok DRB 52-es sorozatú 555.3008-as gépe a fővárosi vasútvonalakat járta be. A Füstiből előbb Óbudára, majd onnan a Marcheggi-hídon és a körvasúton át Kelenföldre mentek. Kelenföldről Kőbánya-Kispesten és Rákosrendezőn át vezetett az útjuk vissza a Vasúttörténeti Parkba. A számos irányváltás miatt ez a vonat is elöl-hátul mozdonnyal közlekedett, így nem ment az idő a körüljárással, és mindkét gőzös tudott főszereplő is lenni.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!