Magyar gyártmányú gyorstöltőt adtak át
A szervezők ezzel a – Barcelonából induló, Észak-Amerikát és Ázsiát átszelő – világ körüli úttal, amelynek Budapest az egyik utolsó állomása, a fenntartható közlekedés előnyeit és megbízhatóságát voltak hivatottak bizonyítani. Az elektromos autókkal kapcsolatban azonban pont az az egyik ellenérv, hogy a töltőállomások eléggé elszórtan helyezkednek el, a hagyományos belsőégésű meghajtással szemben sokkal kevesebb lehetőség nyílik a „tankolásra”.
A túra budapesti állomásán, a Kopaszi-gáton Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter adta át a résztvevőknek az evopro által kifejlesztett töltőállomás azonosító kártyáit. A miniszter ezt követően kiemelte: a Budapesten immár május 1-je óta közlekedő elektromos autóbuszokon kívül a közelmúltban kiírt pályázatok is bizonyítják az elkötelezettséget az elektromobilitás iránt.
Mészáros Csaba, a gyorstöltőt kifejlesztő evopro elnök-tulajdonosa szerint a most átadott töltőállomás a példa arra, hogy a magyar vállalatok nemcsak beszállítóként, hanem gyártóként is komoly részt tudnak vállalni az elektromobilitási piacon. Unger János, a magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke szerint az elektromos autók fejlesztése előtt hatalmas jövő áll, a jelenleg kilowattóra kapacitásonként mintegy ezer dolláros előállítási árú akkumulátorok 2020-ra akár ennek tizedébe is kerülhetnek, és ezzel akár a 300 kilométer fölötti névleges hatótávolságú autók gyártása és piaca alőtt is megnyílhat a lehetőség. A 80edays túra résztvevői minden állomásukon egy fát is elültetnek, a barcelonai befutóig húszezer fával járulhatnak hozzá a tisztább levegőhöz.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!