Magyar repülés 2011-12: mezőgazdaság, szabadrepülés
Az iho/repülés szeretne év végi összefoglalót nyújtani olvasóinak 2011 legfontosabb történéseiről, a magyar polgári repülés jelentős pillanatairól, és arról is, hogyan látják esélyeiket, kilátásaikat 2012-re a magyar aviatika fontos szereplői. Erről küldtünk kérdéseket állami intézményeknek, vállalatoknak, vállalkozóknak, sportrepülő közösségeknek.
Az előzőekben a Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője, a gemenci sportrepülők képviselője majd a Légügyi Hivatal vezetője beszélt 2011 változásairól és 2012 kilátásairól.
A következőkben két rövidebb választ adunk közre, egyet a mezőgazdasági repülés, egy másikat pedig a sportrepülés világából.
Paulik Árpád, Merész – Mezőgazdasági Repülők Érdekvédelmi Szövetsége
Mik voltak a vállalkozás életében a legfontosabb pillanatok 2011-ben?
A repülés sajnos egyre kevesebb, egyre körülményesebb, de az elvégzett munkát kifizették. Szerencsére földműveléssel is foglalkozunk, és az idei évben jók voltak a felvásárlási árak.
Hogyan értékeli az idei évet általában a cég eddigi történetében?
Az idei évünk jónak mondható. Ami megkeseríti az életünket: a magas üzemanyag árak és a magas svájci frank. Így a nyereségünk nagy részét elvitték.
Hogyan látja a 2012-es kilátásokat, melyek lennének az örömmel várt események, és mi az, amitől leginkább tartana, ha bekövetkezne?
2012 -ben a legjobban annak örülnék ha hagynának minket nyugodtan repülni , nem korlátoznánk munkánkat.
Remélem egy tollvonással nem szüntetik meg munkánkat. Az euró és a svájci frank nem fog nőni tovább, talán mérséklődik. Az üzemanyag árak nem emelkednek tovább.
Kerekes László, Magyar Repülő Szövetség, szabadrepülés
A sportrepülés ebben az évben állami és hatósági hozzáállás tekintetében mélypontra került. A jogszabályok értelmezését az NKH és a közlekedésért felelős minisztérium egyes alkalmazottjai kiforgatva és törvénytelenül alkalmazva lehetetlen helyzetbe hozták a Magyar Repülőszövetséget és annak szakágazatait.
Az európai normáktól és szabályozástól eltérve kirekesztődünk a nemzetközi vérkeringésből is. Az FAI és egyes szakágai előtt szégyellnünk kell, hogy a magyar sportrepülés elnyomott helyzetben van Magyarországon.
Az ezzel kapcsolatos írásomat ezen a linken olvashatják.
Sajnos a média sem reagált kétségbeesett kiáltásainkra. Remélem ez már nem tarthat így sokáig. Sajnálom, hogy eredmények helyett ezt tudom csak írni.
(folytatjuk)