Magyar repülés 2011-12: mezőgazdaság, szabadrepülés

Márványi Péter   ·   2012.01.01. 17:00
cim_mg

Az iho/repülés szeretne év végi összefoglalót nyújtani olvasóinak 2011 legfontosabb történéseiről, a magyar polgári repülés jelentős pillanatairól, és arról is, hogyan látják esélyeiket, kilátásaikat 2012-re a magyar aviatika fontos szereplői. Erről küldtünk kérdéseket állami intézményeknek, vállalatoknak, vállalkozóknak, sportrepülő közösségeknek.

Az előzőekben a Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője, a gemenci sportrepülők képviselője majd a Légügyi Hivatal vezetője beszélt 2011 változásairól és 2012 kilátásairól.

A következőkben két rövidebb választ adunk közre, egyet a mezőgazdasági repülés, egy másikat pedig a sportrepülés világából.

Paulik Árpád, Merész – Mezőgazdasági Repülők Érdekvédelmi Szövetsége

(fotó: Somogyi-Tóth Péter)

Mik voltak a vállalkozás életében a legfontosabb pillanatok 2011-ben?

A repülés sajnos egyre kevesebb, egyre körülményesebb, de az elvégzett munkát kifizették. Szerencsére földműveléssel is  foglalkozunk, és az idei évben jók voltak a felvásárlási árak.

Hogyan értékeli az idei évet általában a cég eddigi történetében?

Az idei évünk jónak mondható. Ami megkeseríti az életünket: a magas üzemanyag árak és a magas svájci frank. Így a nyereségünk nagy részét elvitték.

(fotó: Somogyi-Tóth Péter)

Hogyan látja a 2012-es kilátásokat, melyek lennének az örömmel várt események, és mi az, amitől leginkább tartana, ha bekövetkezne?

2012 -ben  a legjobban annak örülnék ha hagynának minket nyugodtan repülni , nem korlátoznánk munkánkat.

Remélem egy tollvonással nem szüntetik meg munkánkat. Az euró és a svájci frank nem fog nőni tovább, talán mérséklődik. Az üzemanyag árak nem emelkednek tovább.

Kerekes László, Magyar Repülő Szövetség, szabadrepülés

A sportrepülés ebben az évben állami és hatósági hozzáállás tekintetében mélypontra került. A jogszabályok értelmezését az NKH és a közlekedésért felelős minisztérium egyes alkalmazottjai kiforgatva és törvénytelenül alkalmazva lehetetlen helyzetbe hozták a Magyar Repülőszövetséget és annak szakágazatait.

Az európai normáktól és szabályozástól eltérve kirekesztődünk a nemzetközi vérkeringésből is. Az FAI és egyes szakágai előtt szégyellnünk kell, hogy a magyar sportrepülés elnyomott helyzetben van Magyarországon.

Az ezzel kapcsolatos írásomat ezen a linken olvashatják.

Sajnos a média sem reagált kétségbeesett kiáltásainkra. Remélem ez már nem tarthat így sokáig. Sajnálom, hogy eredmények helyett ezt tudom csak írni.

(folytatjuk)

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.