Már megint V0?
Jó néhány évvel ezelőtt még úgy tűnt, a V0, azaz a Budapestet elkerülő tehervasúti körgyűrű a megoldás. Aztán – talán, mert biztosat nem közöltek – az ukrajnai válság akadályozta meg a tervek további folytatását, és kínai javaslatra a Pireusz–Belgrád–Budapest útvonalat preferálta a magyar kormány is.
A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület most feléleszteni látszik a 2014 végén elsüllyesztett körgyűrűs terveket. A Külgazdasági és Külügyminisztérium Kína Főosztályának felügyeletével – több hasonlóval együtt – megalakult OBOR (One Belt, One Road) munkacsoportnak tették meg javaslataikat.
A szakmai szervezet szerint érdemes lenne ismét megvizsgálni a V0 megépítésének lehetőségét a tervezett nyomvonal újragondolásával, illetve – a szolnoki rendező technológiai pályaudvarrá átépítésével egyidőben – egy új rendezőpályaudvart is létesíteni (ezzel Ferencváros területet talán felszabadulhatna a városfejlesztés javára – a szerk.). Ez a komplex beruházás új logisztikai központok létrejöttét is eredményezheti, a vasút és az autópályák közelsége mindenképp előnyt jelenthet. Emellett a záhonyi és a kelebiai vasúti határátkelők kapacitását is szükséges fejleszteni, a keleti és a déli határátkelőkön az ellenőrzés hatékonyságának fokozására röntgenkapukat kell felszerelni.
A Hungrail szerint elengedhetetlen a vonatok előjelentésének fejlesztése az érintett vasúttársaságok, terminálok és vámhatóságok bevonásával, a kínai importárukat egy központi vámkezelő helyen, egységesen kellene kezelni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!