Medvék és sólymok: orosz bombázók, norvég vadászok
A norvég gépek – nem meglepő módon – elsősorban orosz felségjelzésű repülőgépekkel kerültek kapcsolatba. A riasztások során 34 alkalommal összesen 48 orosz gépet, túlnyomó többségében stratégiai bombázórepülőgépet azonosítottak a norvég vadászgépek pilótái a Norvégiához közeli légterekben.
Ez nagyjából megfelel a 2010-es évnek: akkor 36 riasztás során szálltak fel a felújított Falconok a kíváncsiskodó orosz felderítő- és bombázógépek azonosítására és kíséretére. A két legtöbbet azonosított és persze gondosan lefényképezett típus a Tupoljev Tu–95MSz Bear és a Tu–160 Blackjack volt. Az igazi ugrás még 2006–2007 között volt: ekkor Vlagyimir Putyin személyes utasítására növelték meg a nagy hatótávolságú orosz repülőgépek gyakorló repüléseinek számát és időtartamát. Ekkor a 2006-os 13-ról 47-re nőtt az elfogások száma, míg az azonosított orosz gépek száma 14-ről 88-ra.
Az Engels repülőtérről felszálló stratégiai bombázógépek jellemzően az Északi-sarkvidék környékén hajtanak végre feladatokat, és eközben gyakran megközelítik Észak-Norvégia légterét is. A Barents-tenger felett vezetnek ugyanis azok a légifolyosók, ahol az orosz gépek az európai államok légterének megsértése nélkül repülhetnek a sarkvidék felé.