Csak ideértek: megjött a két új MÁV-os Flirt

iho   ·   2014.02.27. 11:31
new_flirt0

A 61. és a 62. Stadler motorvonat hajnali 4 óra előtt érkezett meg csütörtökön Hegyeshalomba. A szerelvényt onnan gépcsere után a 018-as Szöcske húzta Rákosrendezőig, majd a 401-es Bobó húzta be Istvántelekre a két új Flirtöt. A vonatokat itt helyezik üzembe, legközelebb március közepe felé dugják ki az orrukat. A 42 új Flirt karbantartását Istvántelken végzi majd a MÁV-Start alvállalkozója. A többi új Flirt érkezésére várnunk kell most két hónapot, utána viszont havi két motorvonat érkezésével lehet számolni.

Lefotózta Ön is a Flirt-szállítást? Küldje el nekünk az iho@indohaz.hu címre! Cikkünk folyamatosan frissül!

Berky Dénes Herceghalomnál örökítette meg először. A képre kattintva galéria nyílik!

Az új Flirt motorvonatok szállítását egy 2012-es tenderen nyerte a Stadler, a kocsiszekrények a gyár szolnoki üzemében készültek, az összeszerelést Bussnangban végzik. A negyvenkét Flirt nem sokban tér el a már közlekedő hatvan példánytól: a légkondicionált utastér, a kijelzők, a kerékpártároló, a mozgáskorlátozottaknak is könnyen használható mosdó alapfelszereltség. Viszont jobb, monitoros utastájékoztató, emellett wifi, laptopok és mobiltelefonok töltésére alkalmas csatlakozó is található bennük. A vonatok fényezési mintája teljesen új. A vonatokat ETCS2 berendezéssel szerelik fel – információink szerint ez járművenként több százezer euróval növelte a költségeket, de a vevő megkövetelte –, ami lehetővé teszi a 160 kilométer per órás végsebesség kihasználását az alkalmas vasútvonalakon.

Istvántelken a két új Flirt<br>(fotó: Vörös Attila)

A szerelvények Magyarországra érkezése után a hatósági próbák következnek, az utolsó járműveket legkésőbb 2015. szeptember 30-áig kell leszállítania a Stadlernek.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek