Megújulhat öt Duna-menti kikötő
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára, Schanda Tamás kedden Budapesten közölte, hogy a személyforgalmi kikötők projektjéhez ötszázmillió forintot az ITM biztosít költségvetési és kohéziós forrásokból a Széchenyi 2020 Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében, vissza nem térítendő támogatásként. A fennmaradó részt a Mahart-PassNave Személyhajózási Kft. saját forrásból fedezi, megteremtve és fejlesztve a személyhajózás infrastrukturális feltételeit az érintett településeken.
Komáromban új, negyvenméteres úszóművet kötnek be, rendezik a környező területeket, parkoló és kiszolgáló helyiségek építésével teszik a kikötőt alkalmassá a szállodahajók teljes körű kiszolgálására. Esztergomban elbontják a romos épületeket, és a helyükön rendezvények befogadására is alkalmas kikötőt hoznak létre. A környezetet itt is zöldítik, kerékpártárolókkal és új utcabútorokkal szerelik föl. Zebegényben mederkotrással és a gyalogos közlekedést szolgáló út megépítésével egészül ki a beruházás, hogy a település bekapcsolódhasson a Dunakanyar hajós közlekedésébe. Gyalogutat és új infrastruktúrát igényel a nagymarosi oldal vonatközlekedéséhez kapcsolódó dömösi átkelő is, Visegrádon pedig a már kiépített kapacitásokat bővítik. A medret itt is mélyítik, hogy a menetrendi járatok mellett a szállodahajók is ki tudjanak kötni.
Schanda Tamás a belföldi turizmus fejlesztésével, a kikapcsolódási lehetőségek bővítésével indokolta a beruházásokat. Várakozása szerint a hajóforgalom jelentősége növekedni fog az erősödő belföldi keresletnek köszönhetően, ezért több forrásból is támogatják az ehhez szükséges fejlesztéseket. A dunai gyorshajózás fejlesztésére a kormány tizenkét és fél milliárd forintot különített el, a balatoni hajózás fejlesztésére pedig csaknem hétmilliárd forint jut.
Völner Pál a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnökeként üdvözölte, hogy az állam nem csak az új hajók vásárlását, hanem a kikötői fejlesztéseket is jelentős összegekkel segíti. A támogatást elsősorban az indokolja, hogy a költségek meghaladják a hajózási társaságok lehetőségeit. A Dunakanyar ráadásul kiemelt turisztikai célpont, ezért különösen fontos, hogy hogy ne csak közúton és vasúton, hanem hajóval is elérhető legyen, és ezzel is erősödjön a térség idegenforgalmi vonzereje.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!