Megújuló trolipótkocsi
Értesüléseink szerint a BKV Kőbányai Garázsának udvarán álló ÁMG–406 típusú egykori trolibuszpótkocsit elvitték felújítani Százhalombattára. A megújulást a BKV részére évente rendelkezésre álló, nosztalgiajárművekre költhető pénzügyi keret teszi lehetővé.
Az egyre növekedő utasszámok miatt az autóbuszüzem 1954-ben, a trolibuszüzem pedig 1960-tól vezette be a pótkocsivontatást. Összesen 59 trolibuszpótkocsit szerzett be az FVV a székesfehérvári Általános Mechanikai Gépgyártól (ÁMG), ebből huszonegy kocsit újonnan, a többit az autóbuszüzemtől használtan vettek át. A csuklós trolibuszok térnyerésével lassan leáldozott a pótkocsivonatatásnak, az évtized végére le is selejtezték őket mind. Jó állapotuk, valamint a vontatáshoz használt csatlásrúd miatt előszeretettel vásároltak a selejt pótkocsikból építőipari vállalatok, akik a nagyobb építkezéseken öltözőként, szállásként használták őket. A troligarázsban lévő 923-as pályaszámú kocsi is ennek köszönhette a megmaradását. Érdekesség, hogy Szegeden folyamatban van egy Ikarus 60-as trolibusznak a felújítása, azonban az a kocsi korábban soha nem vontatott pótkocsit (az átalakításhoz komolyabban hozzá kellene nyúlni a vázszerkezethez), így a most felújítandó ÁMG pót egyelőre csak statikus kiállítási darabként fog szolgálni.