Megújuló vajdasági vasútvonalak
Október végétől újra menetrend szerinti közlekednek a személyszállító vonatok a vajdasági főváros Újvidéktől (Novi Sad) Orlódon (Orlovat) át Nagybecskerekig (Zrenjanin) vezető vasútvonalon – jelenti a Railway Gazette. Az „ablakosokat” hét évvel ezelőtt, a pálya katasztrofális állapota miatt állította le a nemzeti vasút Železnice Srbije (ŽS): a szerelvények csigalassúsággal, mindössze húsz–harminc kilométer per órás tempóval zötyöghettek a kilencvenöt kilométer hosszú vonalon, ráadásul számos helyen tízes lassújel volt kitűzve.
A szerb vasúti infrastruktúra-kezelő Infrastruktura az elmúlt hónapok során nekiállt a tizenöt települést felfűző pálya felújításának. A 46,5 millió eurós (körülbelül 15,1 milliárd forintos) beruházásnak köszönhetően ismét közlekedhetnek személyvonatok Újvidék és Nagybecskerek között – igaz, naponta csak két járatpárral. Az orosz gyártású motorvonatok viszont már nyolcvannal haladhatnak. Az eddigi tizennyolc tonnás maximális tengelynyomás is huszonkét és félre nőtt, így az Újvidék, Belgrád, vagy a Szerbia déli része felé tartó, nehezebb tehervonatok is haladhatnak a megújult vonalon.
A szintén 2011-ben leállított Orlód–Pancsova (Pančevo) vonal is megújul: a tízmilliárd dinár (huszonhét és fél milliárd forint) költségű projektnek köszönhetően várhatóan január végén térhetnek vissza a vonatok. A rekonstrukció befejeztével nyolcvannal mehetnek majd a vonatok, és a tengelyterhelést is huszonkét és fél tonnára emelik – számol be az International Railway Journal.
Pancsovától Belgrádig már új pályán mennek a vonatok: a tizenöt kilométeres szakaszt 2017 elejére, három év alatt újította fel és fejlesztette kétvágányúvá az Oroszországi Vasutak (RZSD) infrastruktúra-kezelő és -fejlesztő leányvállalata, az RZD International.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!