Miért nem tárgyalt a közgyűlés a buszbeszerzésről?
Hamarosan indul a 3-as metró felújítása, a pótlóbuszok beszerzése (hatkocsis szerelvényeket kell a közúton pótolni, legalábbis kísérletet kell tenni rá) igazán égető kérdés lenne. Emlékezzünk csak: a 150 Volvo busz beszerzése pont a 2-es metró nagyrekonstrukciójának idejére esett, a BKV az akkori járműállományából nem tudta volna kigazdálkodni. Sokkal komolyabb a helyzet a küszöbön álló felújításnál: a 3-as metró egyes szakaszainak átadásával egyidőben szüntették meg a párhuzamos felszíni közlekedést, a Váci út és az Üllői út érintett része azóta is kizárólag az autóké, a Bajcsy-Zsilinszky útra sikerült egyedül visszacsempészni azóta a buszokat (a villamos visszaépítését is tervezik).
A közbeszerzést még 2015. augusztusában írta ki a BKV, az eredményhirdetést októberre ígérték, az október 28-án összeült Fővárosi közgyűléstől meg is kapta a 75 plusz 75 buszt tartalmazó csomag az elvi engedélyt, majd januárban a lengyel Solaris győzelméről is hírt adtunk. A végső áment a 2016. január 17-ei közgyűlés mondta volna ki, de ezzel szemben a napirendről az utolsó pillanatban törölték az előterjesztést.
A 444.hu portál értesülései szerint a 75 Solaris busz mellé megrendelt, ugyanekkora mennyiségű, PKD-rendszerű autóbusz – amelyet a MABI gyártott volna – árát túlontúl magasnak találták, a BKV árengedményt kért volna, és a 75 plusz 75 buszról szóló tendert 35 plusz 115-re szerették volna módosítani. Magasnak találták ugyanis az alapáron felül a járulékos költségeket, és túlontúl kevésnek az időt: kapacitáshiány miatt határidőre mindössze harmincöt járművet tudtak volna az ötvenből összeszerelni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!