Módosított a parlament, jöhetnek a Budapest–Belgrád tenderek!
Egyeztetés folyik arról, hogy a kínaiakkal kötött szerződés megfeleljen az uniós szabályoknak – ezt Pafféri Zoltán, a Kínai-Magyar Vasút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója jelentette ki a Hungrail konferenciáján. Brüsszelben nem indul kötelezettségszegési eljárás a beruházás miatt, ám a közbeszerzéseket nyílttá kell tenni, az EU hivatalos internetes felületén jelenjenek meg, és a jogorvoslat is uniós szabályok szerint történjen.
A projekt finanszírozási terve már készül, a legkedvezőbb konstrukció a kínai hitel lenne. A fővállalkozóra a Kínai-Magyar Vasút Nonprofit Zrt. ír ki pályázatot még az idén, a tendereztetés egy, a tervezés és az engedélyeztetés két, a kivitelezés három évig is eltarthat. A vasútvonal az átépítés idején is üzemelne, az első ütemben a második vágányt fektetnék. A 166 kilométernyi pálya felújítása 472 milliárd forintba kerülne, egy közel nyolcvanmilliárdos plusz tételt a Budapesten belüli, Soroksár–Kelenföld összeköttetés építése jelentene, a nettó összeg áfával és hitelkamattal együtt nőne 750 milliárdra. A beruházás az áru- és személyszállítás növekedése, a logisztikai szereplők megjelenése esetén térülhet meg – írja a Világgazdaság.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!