Nyolc hónapja nem ismerjük a Pillangó utcai baleset okát
Emlékeztetőül: 2016. december 5-én, hétfőn, a reggeli csúcsban a Pillangó utcai megállóban futott rá egy metrószerelvény az előtte közlekedőre, tíz utas sérült meg, közülük kilencet kellett kórházba szállítani. A Közlekedésbiztonsági Szervezet közleménye szerint a vágányokra hulló falevelek okozta csúszásveszély miatt a 2-es metró felszíni pályaszakaszán már három napja automatikus helyett kézi vezérléssel közlekedtek a szerelvények. A Metróért Egyesület állásfoglalása még hozzátette, hogy a követő szerelvény megcsúszott, a vészfékezés a csúszásvédelmet teljesen kiiktatta, így következhetett be az ütközés.
A nepszava.hu portál közlése szerint az eljárás fokozott ügyészi felügyelet alatt áll, a tömegszerencsétlenséget eredményező, gondatlan veszélyeztetés vétsége miatt folyó nyomozásnak még nincs gyanúsítottja. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium májusi közlése szerint 2017 novemberéig mindeképp lezárják a nyomozást az ügyben. Eddig azt állapították meg, hogy a szerelvény berendezései megfeleltek a műszaki követelményeknek, a járművezető nem lépte túl a megengedett sebeséget. A megcsúszás a rendkívül csúszós pályán, az időjárás kedvezőtlen alakulása miatt következett be.
Az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezeténak balesetvizsgálói meghallgatták az érintett személyzetet, az egyik sérültet, és kiértékelték az adatrögzítők adatait. Az üzembentartó BKV és a gyártó Alstom segítségével beszerezték a részletes műszaki dokumentációt és a további adatrögzítők adatait. Az említett szervezetek bevonásával és rendőrségi részvétellel – éjszakai üzemben – a balesetben érintett, valamint egy másik szerelvénnyel próbafutásokat tartottak.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) facebook-oldalán három lehetőséget tart valószínűnek: a jármű rossz fékrendszerét, a nem megfelelő szabályozást, esetleg a kettő együttes jelenlétét – ezek szerint az Alstomot és az engedélyező hatóságot terhelheti a felelősség. A nyomozás meghosszabbítását emiatt időhúzásnak, a felelősök megnevezése alóli kibújásnak tartja a civil szervezet, továbbá megemlíti, hogy a 2-es metróvonal felszíni szakaszán azóta is érvényben levő lassújel a közlekedés minőségét, a menetrendszerűséget rontja.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!