Önvezető vonatok Ausztráliában

Joó Ferenc   ·   2018.05.27. 18:45
riotinto-400

A kaliforniai székhelyű Rio Tinto tizenhat, főleg vasércet kitermelő bányát üzemeltet Ausztrália észak-nyugati részén, melyeket vasútvonalak kötnek össze négy tengeri kikötővel. A cég mintegy kétszáz mozdonyt üzemeltet az úgynevezett Pilbara régió ezerhétszáz kilométeres hálózatán.

A Jövő bányája program keretében tavaly októberben tették meg az első kísérleti utat önvezető mozdonyokkal, azóta a vonatok kétharmada így közlekedik, de egyelőre még egy mozdonyvezető felügyelete mellett. Múlt héten jelentette be a Rio Tinto, hogy az ausztráliai vasútbiztonsági szerv üzemengedélyt adott az önvezető mozdonyoknak és év végére teljesen automatikusan közlekednek majd a vonatok a cég hálózatán.

Rio Tinto vonat a Pilbara régióban<br>(forrás: riotinto.com)

A Rio Tinto egyébként nem csak a vasúti szállításban, hanem a bányászati folyamatokban is a nagyfokú automatizálásra törekszik, amely megítélésük szerint nem csak, hogy javítja a hatékonyságot, de soha nem látott kitermelési lehetőségeket teremt számára. Az idén legalább 330 millió tonna vasércet terveznek a bányákból elszállítani. Többek között a Dunaferrbe is szállítottak már vasércet Ausztráliából.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!