Privatizációtól végjátékig: Malév-kronológia a leállásig
2001–2003: Megszülettek a lízingszerződések, amelyek révén a Malév a  ma is használt Boeing 737NG flottához jutott, ezeket a szerződéseket  kellett most meghosszabbítani.
2007: a Malév privatizációs szerződése  az Abramovics képviseletében működő AirBridge Zrt.-vel, majd 102 millió  euró értékű hitelgarancia-szerződés aláírása a Malév és az orosz  Vnyesekonombank között.
2008: megszűnnek a Malév hosszú távú járatai, a 767-eseket kivonják a forgalomból. 
2009–2010: a Bajnai-kormány 25 milliárd forintot költött a Malév visszaállamosítására.
2010:  a WizzAir feljelentése nyomán az Európai Bizottság vizsgálatot indított  a Malévnak nyújtott, a feljelentés szerint tiltott állami támogatások  ügyében.
2011: Limburger Lóránt váltja Martin Gausst a vezérigazgatói székben, és új kereskedelmi stratégiát vezet be.
2011.  június: a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő 4,5 milliárdos tőkejuttatásban  részesíti a Malévot, bejelentik, hogy a további tőkerendezés több  lépcsőben történik.
2011. június: Chen Feng, a HNA igazgatótanácsának elnöke szándéknyilatkozatot ír alá a Malév-részesedés megvásárlására.

2011. július: a Hainan újabb részvények kibocsátásával tőkeemelést  hajt végre a hitelek törlesztésére és a Malév megvételéhez szükséges  tőke előteremtésére.
2011. augusztus: a cseh Unimex Group és a hozzá tartozó Travel Service konzorciuma megvásárolná a Malévot.
2011. augusztus 23.: a közgyűlés összesen 18,5 milliárd forint tőkeemelésről döntött.
2011.  október 6: a Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint a tárca  szeretné elérni, hogy a korábbi támogatások miatt ne marasztalják el  Magyarországot. A 2012-es költségvetés-tervezetek szerint a kormány  akkor sem szándékozik további tőkét juttatni a légitársaságnak, ha a cég  eladása nem történik meg.
2011. november 21.: 4,2 milliárdos tulajdonosi kölcsönszerződés aláírása a rövid távú finanszírozás érdekében.
2011.  november: a hosszú távú járatok 2008-as megszüntetése óta a legnagyobb  októberi árbevételt érte el a Malév, és az eredmény „milliárdokkal  haladja meg a tavalyit”, ugyanakkor jelentősen javult a  járatkihasználtság is.
2011. december 5.: nem tárgyal a Malév  megmentéséről a magyar kormány, ugyanakkor szükség van egy nemzeti  légitársaságra, mondta Fellegi Tamás fejlesztési miniszter. Fehér  könyvet adnak ki a légitársaság elmúlt tíz évéről, az előző kormányok és  Malév-vezetések mulasztásairól. A fejlesztési miniszter azt is  leszögezte, hogy kínai útja során nem is tárgyalt a veszteséges magyar  légitársaságról.
2011. december 7.: a nemzeti fejlesztési tárca  közleménye szerint nincs csődközeli helyzetben a Malév, európai szakmai  befektetőkkel tárgyal a minisztérium, és mindent megtesz a vállalat  életben tartása, hatékony működése érdekében.
2011. december 8.:  sajtóértesülések szerint Felleginek azért kellett távoznia miniszteri  posztjáról, mert a kormányfő úgy vélte, „nem foglalkozott megfelelően” a  Malév helyzetének rendezésével.

2011. december 14.: A termék jó, az eladást kellett erősíteni; plusz  tíz gép kellene a légitársaságnak – nyilatkozta az iho/repülés számára  Limburger Lóránt megbízott vezérigazgató.
2011. december 21.: A  közgyűlés nem hozott döntést a tőkerendezésről. Berényi János zrt.-elnök  „a további negatív hírek megelőzése céljából” bejelentette, hogy a  következő közgyűlést január hatodikára hívta össze, ezen szerepel a  légitársaság tőkehelyzetének rendezése.
2011. december 30.: Újabb, ezúttal ötmilliárd forint tulajdonosi kölcsönt kapott a Malév a kormány legújabb határozata szerint.
2012.  január 6.: a tőkerendezésről szóló napirend előtt felfüggesztették a  rendkívüli közgyűlést, amelyet 27-ére hívtak össze változatlan  napirenddel.
2012. január 9.: a Malév számára nyújtott  „összeegyeztethetetlen” állami támogatás visszafizetésére szólította fel  Magyarországot az Európai Bizottság. A fejlesztési tárca közleménye  szerint változatlanul kiemelt cél, hogy a nemzetgazdasági érdekek  hatékony érvényesülését biztosítva Budapest-központú nemzeti  légitársaság működjön Magyarországon.
2011. január 11.: Berényi János,  a zrt. elnöke a közszolgálati televízióban azzal fordult az  utazóközönséghez, hogy „a Malév repül és repülni fog”.
2012. január  11.: Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos bejelentette, öt  feljelentést tett a Malév eladásának és visszavásárlásának ügyében a  Központi Nyomozó Főügyészségen.

2012. január 27.: a Malév január 6-án felfüggesztett és most  folytatott közgyűlése a flotta bérleti szerződésének  meghosszabbításáról, illetve tőkeemelésről sem döntött – tudatta Berényi  János, a Malév Zrt. elnöke.
2012. január 27.: lapinformációk szerint a  spanyol Vueling légitársaság veszi meg a Malév többségi tulajdonát, már  addig jutottak a tárgyalások, hogy a cégnél igazgatósági döntésre vár a  magyar légitársaságba való beszállás.
2012. január 30.:  kormányrendelet jelenik meg, amely a Malévot stratégiailag kiemelt  jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősíti. A törvény szerint a  kormányrendelet kihirdetésétől kezdve a gazdálkodó szervezet ellen a  hitelezők csődeljárást nem kezdeményezhetnek, a kérelmet a bíróság soron  kívül elutasítja. Továbbá rendkívüli moratórium illeti meg a kiemelt  fontosságú céget a vele szembeni követelések teljesítésében.

2012. január 30.: a Malév tevékenységének finanszírozása január végétől ellehetetlenül a folyamatosan javuló kereskedelmi eredmények ellenére – jelentette be Limburger Lóránt vezérigazgató a légitársaság igazgatóságának ülésén.
2012. január 30.: Berényi János, a Malév elnöke keddi rendkívüli sajtótájékoztatóján bejelentette: a Malév néhány napon belül letérdelhet, ha a repülőterek előre kérik a díjakat. Az elnök hozzátette: a Malév gépeit lízingelő ILFC-vel meg tudtak állapodni, így a gépek biztonságban vannak.
2012. február 1.: A Magyar Közlönyben megjelent az 5/2012-es kormányrendelet, amely lényegében azokat az intézkedéseket sorolja, amelyek a Malév leállása miatt válnak szükségessé. A kártalanítási és segítségnyújtási célra kétmilliárd forint áll rendelkezésre, a tartalék terhére. A kormányrendelet szerint kártalanítás és segítségnyújtás azokat az utasokat illeti meg, akik a Malév leállásának napján, illetve az azt követő három napra rendelkeznek Malév-jeggyel, és már elutaztak a célállomásra.
2012. február 2.: A Fővárosi Bíróság végzést hozott a társaságot megillető rendkívüli moratórium elrendeléséről, emellett rendkívüli vagyonfelügyelőt rendelt ki a vállalat mellé, akinek a hozzájárulása nélkül a Malév Zrt. a továbbiakban kifizetéseket nem teljesíthet. A fejlesztési tárca közleménye hangsúlyozza: a rendkívüli moratórium alapján a légitársaság a csődvédelemhez hasonló védelmet élvez, a vele szembeni pénzkövetelések behajtása céljából indított végrehajtások szünetelnek, a biztosítékok jogszabály szerint nem érvényesíthetők.
2012. február 2.: Fábián Balázs, a Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft. vezetője, a Malév vagyonfelügyelője azt mondja: mandátuma „legrosszabb esetben a felszámolásig” tart.
2012. február 3., reggel hat óra: a gépek a földön maradnak.
 
  





 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    