Próbaúton az első, új fékezőszeleppel szerelt Hernyó
A MÁV elővárosi villamos motorvonatait 1988 és 1990 között gyártotta a Ganz-MÁVAG. A Hernyó becenevű vonatok a kezdeti időkben sokfelé futottak, az utóbbi években azonban szinte kizárólag a váci elővárosi vonalakon fordulnak elő. Hétvégén, amikor papíron több egység is munka nélkül van, a 150-es vonalon is találkozhatunk a Hernyókkal.
Az utóbbi időben vészjósló hírek érkeztek a motorvonatok üzemkészségéről. A vácrátóti vonalon számos esetben Flirt, néha Desiro pótolja a kiesett Hernyókat. A VEKE Facebook oldala szerint február elsején „19 db BDVmot motorkocsiból 7 db volt működőképes”. A Hernyók karbantartását Istvántelken, magasabb szintű javítását Szolnokon végzik.
Hétfőn a BDVmot 001-es a friss fővizsgás Bmxt 010-es vezérlőkocsival párban futópróbát teljesített Szolnok és Békéscsaba között. Az első BDV és a tizedik vezérlőkocsi három hónapig egy szerelvényben fog dolgozni. A próba a visszatápláló villamos fékezés (generátoros üzem) új vezérlésének alkalmasságát volt hívatott igazolni. A sikeres hatósági próbamenet eredményeként a BDVmot 001-es és a szintén átalakított szabályozó (VESZ-113) berendezéssel felszerelt Bmxt 010-es vezérlőkocsi és két közbenső kocsi alkotta villamos motorvonat a három hónap időtartamú próbaüzemet megkezdheti. Ennek célja a műszaki megoldás megbízhatóságának és a tirisztorok gyakori pusztulásának lényeges csökkenésének igazolása. A visszatápláló villamos fékezés megbízható működése az energiaszámlát néhány százalékkal csökkenti.
Szintén újdonság, hogy mind a motor-, mind a vezérlőkocsiba már D20-as fékezőszelepet építettek be. A menet másik érdekessége, hogy Békéscsabán talán soha nem is járt BDV motorvonat.