Púposok a személyvonaton
A 2009-es év nyári menetrendjének végével szinte biztossá vált, hogy az utasok végleg elbúcsúzhatnak látványuktól. Az idei évben azonban – a vasút rajongóinak nagy örömére – egy vonatpár erejéig újra bevetették. Pedig az ezredfordulót követő években már utolsó nyarukat dolgozták végig a Balaton északi partján napi rendszerességgel feltűnő M40-esek.
Sajnos a selejtezési hullámokat túlélt Púposok száma már nagyon csekély, ezért sem volt nehéz a 235-ös kiválasztása a sok letétes gép közül az idei Győr–Siófok fürdősvonatra. Többek között ez a mozdony is mindennapos vendég volt ebben a műszakban korábbi években, de az 5-ös vonal 2009 decemberi bezárása után senki nem gondolt arra, hogy itt ismét M40-es mögött utazhat majd.
A Nohabok száműzését követő időszakra sem maradtak unalmasak a 29-es vonal hétköznapjai: több nyáron is Púpos-fordába került a Szombathely–Balatonfüred közvetlen vonatpár, amelyen főként az azóta Hatvanba áthelyezett M40 201-es közreműködött. Az akkor éppen szombathelyi állomásítású mozdony mellett gyakran megjelent itt a 233-as is.
Eltekintve a forda szerinti használatuktól, a szükség néha személyvonatokra szólította őket. Például a nyíregyházi Bz-motorkocsik szolgálatképtelensége kapcsán olvasónk az eredeti festésű 113-ast örökítette meg a mátészalkai vasútállomáson. A hatvani fűtőház utolsó Púposai a salgótarjáni vonalon kieső Uzsgyik feladatát kapták meg. Az elmúlt években többször is megesett, hogy egyszerre több motorvonat mondta fel a szolgálatot, ekkor néhány vonat erejéig Púpos forgott helyettük Salgótarjánba, szerény egy személykocsis vonatokkal.