Qantas A380: ismét mínusz egy hajtómű
A Szingapúr–London járatot teljesítő Qantas–A380-as személyzete hibaüzenetet kapott, miszerint gond van a négyes hajtómű olajellátásával, ezért a pilóták a hajtóművet leállították, majd az utat megszakítva Dubaiban szálltak le, incidens, probléma, sérülés nélkül.
A hibát 258 utassal a fedélzeten másfél órás repülés után észlelték, az pedig, hogy Dubaiban landolt a gép, nagyon szerencsés elhatározás volt, ott ugyanis, nyilván az Emirates gépeire tekintettel, külön A380-as karbantartó központ működik.
A Qantas mindeddig nem tudott arról pontos felvilágosítással szolgálni, hogy valóban a hajtóművel volt-e baj, vagy pedig a jelzőrendszer adott hamis riasztást.
A Qantas számára az újabb esemény nem túl jó hír, tekintettel arra, hogy kétnapos leállás után hétfőtől kezdhette meg fokozatosan újraindítani járatait, és elég komoly erőfeszítésbe telt visszaállni a normális menetrendre. Ráadásul néhány napja kiderült, hogy karbantartás közben a hangárban ismeretlen tettes átvágta egy 767-es fedélzeti utastájékoztató és szórakoztató rendszerének kábeleit, emiatt az egész 767-es flottát a földön kellett ismét átvizsgálni.
Ami pedig a kifejezetten technikai problémákat illeti: a szaksajtó elsősorban az egy évvel ezelőtti A380-eseményre emlékeztet, amikor is a társaság egyik óriásgépének ugyanilyen Trent 900-as hajtóműve felrobbant és a szétrepülő alkatrészek a repülőgép fontos berendezéseit tették használhatatlanná. A szerencsés kényszerleszállás története idén júliusban azzal a megállapodással zárult, hogy a Rolls–Royce 100 millió dolláros kártérítést fizet a légitársaságnak.
És amint ugyancsak beszámoltunk róla, október közepén a Qantas egy 747-esének Rolls–Royce RB211-es hajtóműve ment tönkre a levegőben, emiatt a Bangkok–Sydney járat vissza kellett, hogy térjen a thai fővárosba. Ennek a hajtóműtípusnak a statisztikák szerint a meghibásodási aránya a Qantasnál a háromszorosa az iparági átlagnak.