Rossz napja volt Ferihegynek
Könnyebb ütközés történt hétfőn dél körül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az Aeroplex műszaki bázisánál lévő előtéren. Egy korábban leszállt és a marshaller felvezetésével saját hajtóműveivel guruló Boeing az orosz S7 Siberian Airlines 737-800-asa bal szárnyvégével ütközött egy az előtéren parkoló másik gép, a Norwegian ugyancsak 737-800-asának vízszintes vezérsíkjával.
Az iho/repülés információi szerint mivel az ütközés kis sebességgel történt, a gépekben nem esett nagyon komoly kár: 2-3 nap alatt javíthatók a sérülések. Személyi sérülés nem volt, a hatóság vizsgálja a történteket.
Néhány órával később ugyancsak az Aeroplex hangár előtt mozgatták a Malév évek óta leállított Boeing 767-27G (ER) típusú gépét. A járművet a hangár előtti műszaki előtérről a hajtóművező melletti állóhelyre vitték volna, amikor a vontatórúd egy csapszeg törése miatt a gépről leakadt, a lejtős terepen pedig a HA-LHB lajstromjelű gép elgurult.
Az önállósodott repülőgép bal hajtóművének belépőéle megsérült, amikor a kanyarodó gép nekiütközött a vontatónak. A vontatójármű vezetője azonban kíváló lélekjelenlétről tanúbizonyságot téve kiugrott a járműből, és egy keze ügyébe akadó tárgyat a főfutó elé dobott. Egy szemtanú szerint, aki nemrég írt szerkesztőségünknek, a gépet kísérő egyik repülőgépszerelő dobott egy féktuskót a gép elé. Időközben a gép fedélzetén tartózkodó személyzet befékezte a Boeinget. Akárhogy is történt, szerencsére nem lett nagyobb baj az esetből.
Az egykor a Malév egyik büszkeségének számító repülőgépet 1993-ban gyártották, a cégnél összesen 2 ilyen típusú gép szolgált - velük repült a magyar légitársaság Észak-Amerikába és Ázsiába. Később azonban a gépeket leállították, mivel a cég akkori vezetése úgy látta, hogy a nyereséges üzemeltetéshez több gép és több hosszútávú járat kellene. 2007 novemberében ezt a gépet fél évre kölcsönadták az Oman Airnek, majd 2008 nyarán visszakerült Budapestre, ezután pedig a Malév leállította a repülőgépet. Azóta a cég karbantartó vállalata, az Aeroplex of Central Europe tartja karban a korosodó gépet.
A két eset az iho/repülés információi szerint annyiban függ össze, hogy a dél körül történt koccanáshoz hozzájárult az előtéren a hely szűkössége is. Ezen próbáltak segíteni úgy, hogy a nagy 767-est átvontatják a hajtóművezőhöz, eközben szabadult el a gép. Tehát a több éve ugyanott parkoló Malév-madarat nem azért mozdították meg, hogy esetleg repülőképes állapotba hozzák. Információink szerint a hajtóműburkolatban esett kár értéke kb. hatvanezer dollár.