Számít-e ötezer ember akarata?
Tiszacsege szenvedte meg a legjobban a 117-es vasútvonal bezárását. Az addig sem acélos kapcsolat Szabolcs-Szatmár-Bereg megyével (például Tiszalök) tovább romlott, hiszen maga a település Hajdú-Bihar megyében fekszik, de beékelődik a két térség közé Polgár inkább Borsod Volán-os szolgáltatási területe. Azaz: a vonal legalább azonos szintű autóbuszos pótlásához három Volán-társaság együttműködésére lenne szükség, amely illúziónak bizonyult. Sajnos a közös tulajdonos (MNV Zrt.) sem szorítja őket jobb „határvidéki” kapcsolatokra, ezért érdekes elvárás a leendő Nemzeti Közlekedési Holdingtól az, hogy az ilyen anomáliákat nemcsak busz-busz, hanem vasút-busz vonatkozásban is megoldja.
Amennyiben valaki tehát manapság Egyekről Tiszalökre utazik (hogy egy jellemző, 117-essel lefedhető kapcsolatot bemutassunk), akkor polgári átszállásra kényszerül, és hiába azonos menetrendi mezőről beszélünk, csatlakozása nem tízperces lesz. Tehát a busz vasúthoz viszonyított gyorsasága itt az átszállás minőségén bukik el.
A 117-es vonal siralmas állapotban volt, akár 20-as lassújelek is nőttek ki a pálya mellett, az állomásépületek leromlottak. Teherforgalom nem volt, személy is csak annyi, amennyi egy szóló Bz-re felfért, és azt sem kellett gyakran erősíteni. A kérdés, hogy a forgalom szüneteltetése maguknak az utazóknak mennyire tetszik.
A Tiszával párhuzamos közlekedési igényeket fedte le a 117-es, amelyek Tiszacsegén a legerősebbek. Polgár és Tiszalök inkább a megyeszékhelyek (Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza) irányába küldi utasait. A nyár folyamán tüntetést tehát a csegei állomáson tartottak, mert megcsalva érzik magukat, hogy nem indult újra legalább a Tiszacsege–Ohat-Pusztakócs vonalszakasz. Természetesen nem úgy, ahogy a megszüntetés előtt volt, hanem Tiszafüredig közlekedő járatokkal. A csegeiek nem tartják jónak a jelenlegi busz+vonat kapcsolatot, mert a késés esetén a csatlakozás esetleges. Idegenforgalmi szerepet is teljesítene a vonat, mert Tiszacsege is szeretne részesülni a Tisza-tó idegenforgalmából, ehhez felújított termálfürdőt állítottak csatasorba.
Fontosnak tartják azt is, hogy a vasút Nagymajor tanyaközpontot közvetlenül érinti, míg a busznak összesen tízperces betérést jelent. Jogos a félelem, hogy a Hajdú Volán a forgalom csökkenése esetén ritkíthatja a betéréseket, és ez negatív spirált indít majd el a lakosságszámban is.
Az újranyitást nem csak részben tervezték a Bagdi Sándor csegei alpolgármester vezette civilek. Polgáron ipari park épült, amelynek mind személy-, mind teherforgalmát célszerű lenne vasúton megoldani, amelyhez használt fővonali felépítményi anyag jelenthetné a megújulás lehetőségét Gyákum Richárd szerint.
A polgármesterek mellett az akció támogatója még a Magyar Közlekedési Klub is, amely a 117-es vonali újranyitás mellett még Budapest–Füzesabony–Tiszafüred–Debrecen–Budapest körjáratot is indítana.