Szeged nemcsak bátor, sikeres is: egy repülőünnep részletei
Túl sok a benyomás, túl friss az élménytömeg, nem könnyű kiválasztani közülük a legérdekesebbeket. Talán az is jó módszer, ha a fotók szerint idézünk egy-egy pillanatot Szeged idei repülőtalálkozójáról, amely minden szempont szerint nagy siker volt.
Az időjárás tökéletesnek bizonyult (bár lehetett volna szombat este egy kicsit kisebb a szél), a szervezők olyan sok látványosságot hoztak össze (ez a siker második eleme), ami aztán bőven lekötötte a mindhárom napon sokezres számban a reptérre érkezőket, ez pedig betetőzése a sikernek.
Megint láthattuk az aviatika szinte valamennyi ágát, beleértve még a katonai repülést is, hiszen az idei egyik sztárcsapat a Baltc Bees volt, sugárhajtású, egykori katonai kiképzőgépekkel (L-39), és ugyanennek a kategóriának volt az előző sikeres gépe a nemrég magyar lajstromba került L-29-es.
A balti kötelék ráadásul Kecskemétről repült át a bemutatókra. Ugyancsak remek műsort láthattunk a Flying Bulls cseh pilótáitól, a kötelékben végrehajtott negatív figurák és a fantasztikus tükörrepülés tetszett talán a legjobban, és ne feledkezzünk meg az Apolló Fox csapatról sem, amely gyenge kis ultralight gépekkel repül formás formációt.
Jelen volt az oldtimer-világ, a Goldtimer Li-2-ese és a Hungarian Vintage szépen repülő Vöcsök vitorlázógépe, de ott volt és repült a legmodernebb konstrukciók egyike, az új magyar unlimited kategóriás műrepülő gép, a GenPro, amiről reményeink hamarosan egész cikksorozattal jelentkezünk.
Láthattunk mezőgazdasági munkarepülést és a hobbiaviatika jeles képviselőit, gyönyörködhettünk a forgószárnyasok különleges manővereiben, lett légyen az egy aprócska Schweizer, egy modern mentőhelikopter vagy Imreh Lujó szenzációsan füstbenforgó Mi-2-ese.
Príma hobbirepüléseket láttunk motoros siklóernyősöktől és sárkányosoktól, hihetetlenül jól repülő modelleket bámulhattunk, a nagykalapos boszorkánytól a sugárhajtású(!) Jet Provostig.
Két ízben is gyönyörködhettünk motor nélküli légibalettben Hársfalvi Pál és sokszoros vitorlázó műrepülő világbajnokunk, Tóth Ferenc előadásában, természetesen zenére. És noha az időjárás nekik kedvezett legkevésbé, azért péntek este összejött egy igazi hőlégballon-tömegstart is.
Szóló műrepülés: egy nálunk még nem járt, rendkívül rokonszenves német pilóta, a civilben kardiológus Martin Graf egy tűzpiros aprócska kétfedelű Christen Eagle-lel repült klasszikus bemutatót, majd az utolsó műsorszámok egyikeként a mindenkinek kedves és egyben hihetetlenül látványos programpont: Besenyei Péter show-repülése.
Előzetesünkben azt írtuk: bátor Szeged, már harmadik éve három napos programot hirdet, mondhatjuk e hétvége után, hogy sikeres Szeged, mert megint összejött a háromnapos repülőünnep.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!