Szép zöld a Bubi, de csak magyarul tud
A közösségi közlekedés egyik kiegészítő elemének aposztrofálták a szerdai bemutatón a budapesti Bubit, a dokkolóállomások elhelyezése alapján viszont inkább a turistákra pályázhatnak a kitalálók. A projekt névadó főtámogatója a MOL, az olajipari vállalat az évi kétszázmilliós üzemeltetési költség nagyjából felét, a várható bevételek pedig várhatóan további harmadát állja.
A Bubi bemutatóján Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója és Tarlós István, Budapest főpolgármestere ismertette a projekt részleteit. A projekt kiépítésére az Európai Unió csaknem 900 millió forintos támogatást adott.
A Bubi rendszert az első ütemben 75 helyszínen 1100 kerékpárral szerelik fel. A pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten. A kerékpárokat kétféle módon lehet igénybe venni. Az egyik: személyes regisztrációval és egyszeri díj befizetésével, egy bérlethez hasonló azonosító chipkártyával. Egynapos, hetes és éves bérlet is lesz. A másik lehetőség a bankkártyás fizetés a terminálnál – ekkor kauciót is kell fizetni. A használat 30 percig ingyenes, azt követően a díja meredeken emelkedik. Pár órát meghaladó időre már nem éri meg igénybe venni a szép zöld bringákat, így akarják növelni a rendszer kihasználtságát. A rendszer létrehozó évi 12 ezer felhasználóval számolnak, ez azt jelenti, hogy minden egyes biciklit naponta ötször vesznek igénybe.
A kerékpárok GPS-el követhetőek, nem javasoljuk az ellopásukat.
Magyarországon a budapesti lesz a harmadik közbringarendszer: szeptember közepén Esztergomban, október elején pedig Szegeden indult el az Amerikában született és Európaszerte is sikeres szolgáltatás.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!