Szétszerelik a Naprepülőt, irány Abu Dhabi
A második Naprepülő lezárta a berepülési időszakot, és most részeire szedik szét, hogy egy teherszállítóval a 2015. évi nagy kaland kiindulópontjára szállíthassák: az Emirátusok fővárosa, Abu Dhabi lesz a kiinduló pontja és végcélja az első, kizárólag napenergiával végrehajtott földkörüli repülésnek. De ehhez először oda kell jutni, mégpedig idejében, annak érdekében, hogy a nagy kaland a terveknek megfelelően időben elkezdődjön, illetve hogy előtte még a Solar Impulse 2. a sztárja lehessen az Emirátusokban rendezendő napenergia-világkonferenciának.
Az útvonal most már véglegesnek látszik: a földkörüli repülés természetesen keleti irányú lesz, hogy a magassági szelek is segítsék a gépet. A start után több leszállással Kína az első nagyobb állomás, aztán következik talán a legnehezebb feladat, a Csendes-óceán átrepülése, a tervezett időtartama ennek a szakasznak most öt nap, öt éjszaka, leszállás nélkül. Majd a gép átszeli Amerikát – ez mondhatni már rutinművelet lesz, hiszen az Egyesült Államok nyugati és keleti partja között a Solar Impulse 1. már sikeresen teljesítette a távot. Ezután ismét egy nagy repülés az Atlanti-óceán fölött Európába, aztán innen a várható júliusi érkezés Abu Dhabiba.
Az utolsó próba Payerne-ben végül nem lett próbarepülés, csak gurulás, de a fő cél amúgy is az volt, hogy ellenőrizzék a gép behúzható, nekifutáskor illetve landolás után kiguruláskor használatos futószerkezetét. Az időjárás ugyanakkor nem tette lehetővé, hogy valamelyik pilóta, André Broschberg vagy Bertrand Piccard fel is szállhasson. Az utolsó svájci repülés így végül Piccardnak jutott december elején.
A berepülési program során ugyanakkor huszonegy felszállást sikerült teljesíteni, és igazolni a gép biztonságos működését, alkalmasságát arra, hogy megfeleljen a valóban hatalmas kihívásoknak.
A gép szétszerelése a nagy útra több héten át tartó, igen komoly odafigyelést, precizitást igénylő feladat. Payerne repülőterének nagy hangárjában a gép óriási szárnyát három darabra bontják, egy huszonöt méteres centroplánra és két, huszonhárom és fél méteres külső részre.
Ennek a szárnynak a szerelése nem egyszerűen csak a méretei miatt nehéz munka, hanem mert eközben sértetlen kell, hogy maradjon a szárnyak felső felületét borító napelemtábla-rendszer, amely a gép repüléseihez az energiát biztosítja. Külön egység lesz a farokrész, a törzs és a kabin, és a tervek szerint a pakolás majd a repülés a teherszállítóval valamikor januárban történik.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!