Teljes sebességgel a Nagykunságon

Szabó István   ·   2014.06.30. 12:15
00kicsi

Sokadik alkalommal, zaj és baj nélkül, a tervezett időpontban elkészült Püspökladány állomás átépítésének 2b üteme. A páros állomásfejben a múlt héten beépült nagysugarú kitérő előtti nyíltvonali korrekció a jobb vágányban elkészült, megszűnhetett Karcag–Püspökladány között a kizárás a jobb vágányban is. Nyíltvonali vágányzár nem zavarja a nyári menetrendet.

Csoportkép a bizottságról az indulás előtt Püspökladányban<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Nyári hőségben vizsgálta bizottság az elkészült új szakaszt és a 6. kitérő egyenes ágát, valamint a 2–6-os vágánykapcsolatot Püspökladányban. A hosszabb ideje kizárt Karcag–Püspökladány jobb vágányán pedig be kellett utazni a vonalat, így ellenőrizva az üzemen kívüli biztosítóberendezés „feléledését”.

A bizottság most is mindent rendben talált, folytatódhat a munka az állomás területén, a páros bejárati kitérőkön belül.

A 100-ason továbbra is egyszerre három állomáson folynak az átépítési munkák. Püspökladány mellett Fegyvernek-Örményes és Kisújszállás állomások átépítése is tart egy időben, jól szervezett vágányzárakban. Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy továbbra is az ország legnagyobb és legzavartalanabbul folyó vasútépítésének vagyunk tanúi Szajol–Püspökladány között.

A püspökladányi 6. kitérő vonatból nézve

A 2014. március elején készült ideiglenes forgalomba helyezési ütemterv eddig percre pontosan teljesült – immár harmadik éve van ez így a 100-ason – és reményeink szerint így lesz ez egész évben továbbra is.

A Karcagon álló nemzetközi gyors a püspökladányi munkák miatt itt „száll át”. Három nemzetközi forgalomra alkalmas kocsi Karcag és a Keleti között, egy Traxx, nulla utas. Elég pocsékolónak néz ki a szegényes balatoni vonatokhoz képest

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek