Tervezhetik az 1-es vonal átépítését

iho/vasút   ·   2011.11.18. 17:37

A GERECSE konzorcium nyerte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által kiírt tendert, amelyben az 1-es vonal igen leromlott állapotú Biatorbágy–Tata szakaszán kell a korszerűsítés engedélyezési terveit, valamint a környezeti hatástanulmányokat elkészíteni. A szakaszon 140, illetve 160 kilométer/órával közlekedhetnek majd a vonatok, jelenleg papíron 140 kilométer/óra a pályasebesség. A vasúti pálya, a biztosítóberendezési és távközlési építmények terveit a magyar hatóságokhoz, míg a környezetvédelmi hatástanulmányt az Európai Unió elé kell bemutatni. A nyílt vonalon és az állomások átmenő vágányain 60 kilogramm/folyóméteres vágányok épülnek, az állomási megelőző vágányok 54, míg a mellékvágányok 48 kilogramm/folyóméteresek lesznek. Az állomásokon 55 centiméter magas peronok épülnek, míg egy külön projekt részeként P+R és B+R parkolókat is telepítenek.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!