Túlfutásos baleset Moszkvában
A pályán történt „kemény leszállást” követően túlfutott a pályán, és egy autópálya töltésénél több darabra tört a Red Wings légitársaság RA-64047 lajstromjelű Tu-204 típusú gépe a moszkvai Vnukovo repülőtéren. Az Aviation Herald közlése szerint a sztráda, ahol a gép orr-része teljesen letört, a 19-es pálya középvonalában mintegy 400 méternyire van a pálya küszöbétől. A gép átsodródva a küszöbön összetörte az ILS iránysávadóját és a reptér kerítését is. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az autópályán mozgó járművek közül egyet sem talált el a túlfutott Tu-204-es.
A gép a csehországi Pardubicében szállt fel, utasok nélkül, csak a személyzet volt a fedélzeten. A gépen lévők közül a kapitány, a másodpilóta, a fedélzeti mérnök és egy légiutaskísérő életét vesztette, további négy embert nagyon súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba – közölte a rendkívüli helyzetek minisztériuma.
Az időjárás nem volt kedvező: felhős ég alatt lökéses nyugati szél fújt, esett a hó, a hőmérséklet mínusz két fok volt.
A baleset miatt Vnukovót lezárták, a forgalmat más moszkvai repülőterekre irányították. Az egyik repülésbiztonsági portál adatbázisából kiderül, hogy december 20-án ugyanennek a társaságnak egy másik Tu-204-ese Novoszibirszkben futott túl a leszállópályán, akkor súlyosabb következmények nélkül, akkor a baleset oka az volt, hogy nem működtek a sugárfékek.
A Red Wings eredetileg a Tupoljeveket gyártó vállalat társasága volt, de alapítása, 2000 óta többször váltott nevet, tulajdonost és arculatot. Egy időre az Európai Unió feketelistáján is szerepelt a kitiltott társaságok között, amelyek nem felelnek meg az európai repülésbiztonsági követelményeknek. Jelenleg a híres orosz milliárdos, Alexander Lebegyev tulajdona.
Most elsősorban charterjáratokat teljesít, idén kezdte el a menetrendszerű repülést Oroszországon belül. A flottáját alkotó nyolc, más források szerint már 11 Tu-204-es közül semmisült meg most az egyik, a Novoszibirszkben túlfutott gép nem szenvedett súlyos károkat. A Moszkvában balesetet szenvedett példány négy éves volt.
A Red Wings a Tu-204-eseket legnagyobb számban üzemeltető légitársaság. A gép tervezése még a nyolcvanas évekre nyúlik vissza, a népszerű háromhajtóműves Tu-154-esek váltására tervezték, a nyugati források rendszerint a Boeing egy már nem gyártott típusa, a 757-es orosz megfelelőjének írják le.
A gép eddig 29-30 példányban készült, olyan légitársaságok üzemeltetik, mint az egyiptomi Cairo Aviation, az észak-koreai Air Koryo, a Cubana, és rendelt belőle egy iráni cég is. A többi üzemeltető mind orosz légitársaság. Egyosztályos kivitelben 210 utast vihet, a szokásos két- illetve háromosztályos elrendezében 164-193 utasra székezik. Van olyan változata, amely nyugati avionikával és Rolls-Royce hajtóművekkel repül. 1995-ös forgalomba állítása óta a típusnak ez volt az első halálos áldozatokat követelő balesete.