Turbókelenföld
Igazi intermodális csomópont, de tényleg, mint nyugaton. A pályaudvar hosszú ideje tartó felújítása szinte egy csapásra, különösebb felhajtás nélkül révbe ért. Végülis a péntek nagy dobása a 4-es metró volt, és valahogy az új kelenföldi aluljárót is inkább a 4-es metróhoz sorolják. Ez persze nem így működik, hiszen az aluljáró összeköti a vasutat, a metrót és két (nemsokára három) buszterminált.
Ami a legérdekesebb, hogy a metróval együtt átadott aluljáróval újra használatba lehet venni a szinte még szűz kelenföldi 1–2. és 7–10. vágányokat. Erre a kapacitásbővülésre most különösen szükség lesz, hiszen a Százlábú híd felújítása miatt sok vonat fordulóállomása a Kelenföldi pályaudvar lesz. De a 7–10. vágány tehermentesítheti is a 14–15-öst a Pusztaszabolcs/Székesfehérvár–Ferencváros irányon.
Az aluljáró első ránézésre kicsit puritán, másodikra is inkább csak masszívan funkcionális. Gyalog érkezve az Etele tér és a Budaörsi út felől lehet megközelíteni, mindkét irányban buszpályaudvar várja az utasokat. Alulról a metró felől lehet ide kijutni mozgólépcsővel és liftekkel is, fölülről pedig a nagyvasúti peronokról szintén akadálymentesen.
Az Etele téri kijáratnál felújították a placcot, növényeket is ültettek, biciklitárolókat is telepítettek. Ilyeneket egyébként a MÁV is lerakott kicsit arrébb, az omladozó állomásépület elé, így most jelentősen bővült a kapacitás. Az aluljáró másik kijáratánál buszterminál épül, ez még nincs kész.
Az új aluljáróban modern és alkalmas utastájékoztatási eszközöket helyeztek el, valamint hat MÁV-os jegyautomatát és a BKK-automaták első példányait is ide telepítették. Az őrmezői végen BKK-s ügyfélszolgálat működik. A régi aluljárót továbbra is lehet használni, innen azonban ahogy eddig is, a metró, az 1–2. és a 7–10. vágány peronja nem érhető el.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!