Új arculat

iho/vasút   ·   2012.08.01. 14:30
00

Szigorú rend szabályozza, hogy egy vasútállomáson minek kell és minek nem kell lennie. A peronmagasság egységesen SK+55 (sínkoronától mért 55 centiméter), a (legalábbis részleges) perontető, az aluljáró mind az utasok kényelmét, védelmét szolgálja. Az esélyegyenlőségi szempontok szerinti kialakítást is törvény írja elő: a vakvezető sáv, a kerekes székesek számára a lift egyaránt a jövő egységes állomási képéhez tartozik majd.

Magasperon Gárdonyban<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

A 30a (Budapest–Székesfehérvár) vasútvonalon ezenkívül új felvételi épületeket is emelnek: Velence, Velencefürdő a régihez hasonló, ám keskenyebb, az utasvédelmi szabályoknak jobban megfelelő épületet kapott, és elbontották Tárnok és Kápolnásnyék régi, a Déli Vasút stílusában épült indóházait is. Sokan a vasút romantikáját siratják, sokan viszont örülnek a változásoknak. Tény viszont, hogy az egységes állomási arculat sivárabbá, sterilebbé teszi a vasút képét. Hatékony, korszerű, de valahogy mégis... olyan műanyag az egész.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.