Új arculat

iho/vasút   ·   2012.08.01. 14:30
00

Szigorú rend szabályozza, hogy egy vasútállomáson minek kell és minek nem kell lennie. A peronmagasság egységesen SK+55 (sínkoronától mért 55 centiméter), a (legalábbis részleges) perontető, az aluljáró mind az utasok kényelmét, védelmét szolgálja. Az esélyegyenlőségi szempontok szerinti kialakítást is törvény írja elő: a vakvezető sáv, a kerekes székesek számára a lift egyaránt a jövő egységes állomási képéhez tartozik majd.

Magasperon Gárdonyban<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

A 30a (Budapest–Székesfehérvár) vasútvonalon ezenkívül új felvételi épületeket is emelnek: Velence, Velencefürdő a régihez hasonló, ám keskenyebb, az utasvédelmi szabályoknak jobban megfelelő épületet kapott, és elbontották Tárnok és Kápolnásnyék régi, a Déli Vasút stílusában épült indóházait is. Sokan a vasút romantikáját siratják, sokan viszont örülnek a változásoknak. Tény viszont, hogy az egységes állomási arculat sivárabbá, sterilebbé teszi a vasút képét. Hatékony, korszerű, de valahogy mégis... olyan műanyag az egész.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.