Új élet öregedő gépeknek: repül a cargo A321!
A P2F törzsén kívülről két komoly átalakítás nyomai láthatók, Az egyik természetesen a nagy, felfelé nyíló cargo-ajtó, amely lehetővé teszi a terjedelmesebb rakomány elhelyezését a fedélzeten. A másik beavatkozás a baloldali elülső ajtót érintette, ezt egy kisebbre cserélték, hogy „optimalizálják az áruk pozícióját” a gépen. Így lehet tizennégy palettát vagy konténert berakodni az új teherszállítóba, ehhez jöhet még a padlószint alatti raktérben tíz LD3-ast. A többi ajtót megszüntették, az ablakokat lefedték, belül kemény burkolatot szereltek a kabin oldalára és megerősítették a padlót.
Az Airbus közleménye szerint kategóriájának ez a leggazdaságosabb gépe, ugyanakkor a leginkább környezetbarát, tekintettel az alacsony üzemanyag-fogyasztásra. Az első megrendelő a Vallair nevű, luxemburgi székhelyű, repülőgép-kereskedelemmel és bérléssel foglalkozó cég, amely tíz gépet rendelt átalakításra, az első még idén munkába áll a Qantas Freight hálózatában. A következő vevő két gépre egy San Franciscóban bejegyzett vállalat.
Christian Scherer, az Airbus eladási főnöke szerint kategóriájában ez lesz a legsikeresebb típus, egyébként ilyen nagyságú keskenytörzsű cargo-gépekből az európai gyártó előrejelzése szerint legalább ezer példány adható el a piacon a következő húsz évben a korosabbak leváltására. A flottákból kiöregedő gépek számára pedig egy második élet esélye a teherszállítóvá való átalakítás. (A konkurens Boeing 737-esei közül igen sok esett már át ilyen átépítésen, portálunk is beszámolt például az egykori Farnair, most ASL Airlines Hungary átépített 737-400SF gépeinek forgalomba állításáról).
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!