Van máááásik!
A múltkori cikkünknek köszönhetően derült fény egy másik Rába Tr 3,5-ös létezésére. A társához hasonlóan ez a példány is egy kert végéből került elő, ahol hétvégi házként használták.
A kocsit 1949-ben vette állományba a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) GF 857-es rendszámmal, és a többi Tr 3,5-öshöz hasonlóan a Damjanich garázsban tárolták. Az ötvenes években a kocsit átrendszámozták GF 184-re, ez a szám található a busz utasterében is. Mivel a típus nem vált be a fővárosi forgalomban, ezért viszonylag hamar selejtezték őket. A most megtalált példányt 1956-ban vonta ki a forgalomból a FAÜ, onnan került egy telekre, ahol az utóbbi ötvenhat évet töltötte.
Csodával határos módon a belső tér szinte sértetlen maradt, az ablakok hiánytalanul megvannak, nem hiányoznak az utastérből a lámpák, vészcsengő nyomógombok, ablaktekerők sem. Olyan apróságok is épen maradtak a járműben, mint a sofőr meletti irattartó, vagy a váltó kapcsolási sémája. A másik Rábával ellentétben ennek a hátuljához nem nyúltak hozzá, és az ajtók is maradtak az eredetiek, sőt az eredeti hátsó lökhárító is megvan.
A homlokfali viszonylatjelző szerint a kocsi a 65-ös vonalán közlekedett utoljára, ami az ötvenes évek második felében a Szabadsajtó út (Ferenciek tere) - Andrássy út - Béke utca - Thallman utca - Gyöngyösi út - Váci út útvonalon közlekedett.
A múltkor felfedezett elég hiányos roncs után a mostani jármű megtalálásával megnőtt az esélye a Tr 3,5-ös felújításnak, a felfedezők energiáit azonban egyelőre a múltkori Ikarus 31-es felújítása köti le.