Vasúti szervezethez csatlakozott az Európai Unió
Az Európai Unió soros elnöki tisztségét betöltő Magyarország nevében Kovács Tamás Iván, az NFM európai uniós és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára írta alá a csatlakozási szerződést. Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedési biztosa mérföldkőnek nevezte a csatlakozást és kiemelte, hogy a tagság révén az EU országai végre egységes hangon szólalhatnak meg egy sor vasúti kérdésben.
A Nemzetközi Vasúti Fuvarozási Egyezményt (COTIF) 1985-ben hozták létre. Az egyezményhez kötődő adminisztratív feladatokat a mai napig az OTIF látja el. Az államközi szövetségnek jelenleg 46 európai, észak-afrikai és ázsiai tagja van. Az Európai Unió tagságáról a szervezet június 23-i közgyűlésén döntöttek Bernben. Az Unióval egyidőben Örményország is belépett az OTIF-ba, illetve jelezte csatlakozási szándékát Grúzia és Azerbajdzsán is.
A COTIF célja a tagországok vasúthálózatai közötti átjárhatóság javítása. A műszaki és jogi szabályozás tekintetében egyaránt komoly erőfeszítéseket tett az Európai Unió a csatlakozást megelőző 12 éves előkészítő időszakban.
„Kovács Tamás Iván az aláírás előkészítésében közreműködők elkötelezett munkáját és rugalmasságát megköszönve kijelentette: a megállapodás véglegesítése a magyar elnökség közlekedési szakpolitikai tevékenységét méltóképpen betetőző siker” – írja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóközleménye. A COTIF-tagság egyértelműen az Európa és Ázsia közötti vasúti folyosók kiépítésére irányuló törekvésnek tekinthető; újabb akadályok gördültek el a kínai tranzitforgalom beindítása elől.