100a: egy pálya már rendben van, novemberre meglesz a másik is
Augusztus végén kezdődött meg a ceglédi vonal Üllő–Monor szakaszának felújítása, a két vágányon felváltva dolgoznak, hogy a vonatközlekedés mindig biztosítva legyen. A kivitelezés ütemtervnek megfelelően zajlik, szeptember végére befejeződött az egyik vágány átépítése, amit szeptember végén visszaadtak a forgalomnak, ezt követően a másik vágányon is elindulhatott a munkavégzés, ami október végéig tart. Novemberre befejeződnek a munkálatok, megszűnik a napközbeni vágányzár, és újra zavartalanul közlekedhetnek a vonatok sebességkorlátozások nélkül.
A ceglédi vonal felújításának idei második ütemében Üllő és Monor között dolgoznak, felváltva először az egyik majd a másik vágányon. Szeptember 29-én az elkészült vágányszakaszt visszaadták a forgalomnak, miután elvégezték a vágányátépítést és a szükséges váltócseréket, illetve megerősítették a felsővezetéki hálózatot. Szeptember 30-án éjjel a második vágányon is megkezdődtek a munkálatok. Jelenleg a hosszúsínek lehúzása zajlik, és megkezdődött a szakaszon az ágyazatrostálás és nagygépes vágány átépítés is.
A kivitelezés a MÁV FKG több mint száz szakemberének közreműködésével zajlik, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával. A vágányzárral járó munkálatok tervezetten október végéig befejeződnek, addig az érintett állomások között továbbra is egy vágánnyal kevesebb áll a vonatok rendelkezésére, emiatt módosított menetrendek vannak érvényben.
Novemberben még Vecsés és Monor állomásokon a felsővezetéket és a biztonsági berendezést érintő munkák zajlanak majd, ezeket vonatmentes időszakban, éjszakánként végzik el, ezért a közlekedést nem fogja zavarni, és nagyobb zajhatás sem várható.
A Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája, kapacitásának, menetrendszerűségének javítását és stabil fenntartását a vasúttársaság kiemelten kezeli. A vasútvonal felújítása 2020-ban kezdődött meg a Nyugati pályaudvar és Városligeti elágazás közötti szakasz átépítésével, majd 2021 tavaszán a Vecsés–Üllő szakasz felújítása valósult meg, most pedig augusztus 30-ától október 30-áig Üllő és Monor között dolgoznak a MÁV FKG szakemberei.
Az Üllő és Monor közötti 18 kilométer hosszú vágány átépítésén, váltócseréken és felsővezeték-karbantartási munkálatokon túl Monor, Vecsés-Kertekalja és Hosszúberek-Péteri hangos utastájékoztatási rendszerét újra cserélik, utóbbi megállóhelyen modern vizuális utastájékoztató rendszer fogja szolgálni az utasokat. Üllő és Monor állomásokon megújul a biztosítóberendezés, Üllőn átépítik a fővágányokat, a váltókat is kicserélik, megerősítik a felsővezeték-hálózatot. Monor állomáson a meglévő pályainfrastruktúrát újítják fel, és az útátjárót is átépítik. Az átjárók lezárását a minél kisebb akadályoztatás érdekében a vágányzári munkák ütemezéséhez igazították. Legalább egy átjárón folyamatosan biztosítva lesz a közúti és gyalogos átkelési lehetőség.
A 20 milliárd forintos kormányzati támogatással megvalósuló kivitelezés befejezését követően ezen a szakaszon is megszüntethetők a sebességkorlátozások, ezáltal megbízhatóbbá és stabilabbá válik a közlekedés, csökken a meghibásodások száma.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!