1600 méternyi füves pályán suhanna a Budai Fonódó az új ágán, már a viszonylatszámokra is van ötlet

iho/vasút   ·   2021.11.06. 16:00
00_budai_fonodo_2

Hét megálló, kilenc perc alatt.

A Budai Fonódó villamos 2,8 kilométer hosszú új ága elsősorban az egyetemek hallgatóit, tanárait, irodaépületek dolgozóit szolgálja majd ki. Bár az épülő BudaPart lakásainak, a Lágymányosi lakótelep keleti szélének vagy a Petőfi híd környékének lakói is használni fogják. Ha a most folyó építkezések befejeződnek, 70 ezer is lehet az érintett területen dolgozók, tanulók száma.

A Szent Gellért térről a Műegyetem rakparton, a Pázmány Péter sétányon és a Dombóvári úton haladó új villamosvonalon hét megálló lesz mindkét irányban. A szerelvények a számítások szerint kilenc perc alatt teszik majd meg az utat a megállásokkal együtt. A menetidő csökkenését szolgálja majd a villamosokra hangolt lámpaprogram és az, hogy a Rákóczi hídnál lévő ívben nem kell csökkenteni a sebességet.

(térkép, látványterv : BFK)

A cél, hogy a jelenleg a haladó és parkolók autók uralta útvonalon nagyobb helyet kapjon a közösségi közlekedés, a gyalogosok, a kerékpárosok, a fák – ennek az átrendezésnek kiemelkedően nagy a lakossági támogatottsága. Az emberek is azt szeretnék, hogy soksávos főutak helyett élhető városi utak alakuljanak ki a Duna partján és Kopaszi-gát előtt. A közúti forgalomnak főszabályként irányonként egy-egy haladósáv marad, azonban ahol erre a legnagyobb szükség van, a kanyarodósávoknál, illetve a hidak és az alsó rakpart összekötésénél lesz második sáv is. A zöldfelületek bővítését szolgálja, hogy a tervek szerint ahol csak lehet, vagyis a pálya hosszának több mint felén, 1,6 kilométeren füves vágányok készülnek majd.

A legkedvezőbb esetben, ha végig fennmarad a projekt döntéshozói támogatása, 2024. második felében gördülhetnek végig a villamosok az új pályán. Hogy pontosan milyen viszonylatokon, milyen irányba, azt a BKK-nak kell majd eldöntenie, de az utasigények elemzése és az előzetes egyeztetések két viszonylat szükségességét vetítik előre. Csúcsidőben a délről érkező villamosok közül az egyik – lehet akár 48-as a száma – a Szent Gellért térről a Szabadság hídon mehetne 7-8 percenként a Kálvin tér és a Deák tér felé, a másik pedig – nevezzük például 18-asnak – negyedóránként a budai rakparton a Batthyány tér irányába.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek