31 év, 999 lezuhant repülőgép

iho/repülés   ·   2011.08.09. 16:10
nyito

Mint azt az üggyel foglalkozó parlamenti vizsgálónizottság jelentésében olvasható, a légierő 1970. óta veszített el egy híján ezer repülőgépet – múlt hét kedden az utolsót, egy MiG-21-est, pilótája életét veszítette. Nem meglepő, hogy a katasztrófákban az orosz MiG-iroda típusai szerepeltek a legtöbbet: az Indiai Légierő legnagyobb beszállítójának különböző típusaiból 946 gépet vett át India s ezek több, mint felét veszítette eddig el.

MiG-27 Bahadur: egy hajtómű, sok baleset <br>(fotó: Suyah Johsi)

A 999 esetből tizenkettőt még vizsgálnak, a 987 lezárt ügyben 388 esetben állapították meg a pilóták hibáját. 395 esetben műszaki hiba, 16 esetben a repülőgépet kiszolgáló műszakiak hanyagsága vagy hibája miatt zuhant le a repülőgép. Alig 90 esetet okoztak a gépeknek ütköző madarak és hivatalosan hat gép elvesztéséért felelős a Hindustan Aeronautics Limited gyártási hanyagsága.

A MiG-ekből 476 gép zuhant le, s 470 MiG-21 vadászgép, MiG-27 Bahadur támadó repülőgép és MiG-29 Baaz vadászbombázó áll még hadrendben. A műszaki hibák között magasan az idős gépek hajtóműveinek meghibásodásai vezetnek, főleg az egyhajtóműves MiG-21-esek és MiG-27-esek esetében.

Kapcsolódó hírek

Repülés Katonai repülés

Elment az utolsó Puma is

MTI/iho   ·   2021.01.24. 09:10

Végső búcsút vettek szombaton Budapesten a 97 esztendős korában, december 30-án elhunyt Frankó Endre nyugállományú főhadnagytól, aki a legendás 101. Puma Honi Légvédelmi Vadászrepülő Osztály utolsó, harcban is bevetett pilótája volt.