53 éve a pilótaképzés élvonalában

Szász Máté   ·   2021.12.21. 09:00
_MG_2738

Tovább bővül a Nyíregyházi Egyetem és a Tréner Kft. pilótaképzési kínálata. (SZPONZORÁLT TARTALOM)

1968-ban kevesen gondolták volna az akkor induló szakra jelentkezett hallgatók soraiból, hogy egy olyan képzés úttörői lesznek, mely több mint fél évszázadon át megkerülhetetlen elemévé válik a magyar repülős társadalomnak. A nyíregyházi pilótaképzés Közép-Európában is egyedülálló múltra tekint vissza, hazánkban pedig ezidő alatt neve egybeforrott a minőség, a repülésbiztonság és a professzionalizmus fogalmával.

Ilyen hosszú, szakmai sikerekben gazdag időszak csak az itt dolgozók áldozatos munkája és a töretlen fejlődésre való igénye mellett képzelhető el, ebben a szakmában pedig ez különös létfontossággal bír. Az aviatika az elmúlt évszázad talán legdinamikusabban fejlődő ágazataként jellemezhető, egy pilóta számára a szükséges tudásanyag évről évre változik. Míg a digitalizáció, a repülőgép robottechnika folyamatos fejlődése, a repülőgép kézzel történő vezetését jelentősen megkönnyíti, a komplex rendszerek megfelelő átlátása és a döntéshozatal sokkal komolyabb helyzettudatosságot követel meg a pilóták részéről, mint valaha.

Egy 21. századi képzőszervezet feladata, hogy ezekre a folyamatosan változó körülményekre és kihívásokra is felkészítse a pilótajelölteket, Nyíregyházán pedig úgy tűnik megtalálták a sikerhez szükséges receptet. A nyíregyházi Tréner Kft-nek sikerült oly módon építkeznie a több mint ötven éves múltra, hogy az itt végzett hallgatók generációinak tapasztalatára támaszkodva, a légitársaságok igényeinek megfelelően fejlesztették és fejlesztik mind a mai napig az itt folyó képzést.

Jól jellemzi ezt a képzési paletta bővülése is. A piaci igények hívták életre a hét szemeszteres BSc Repülőmérnök alapképzési szak mellett a négy féléves Posztgraduális Pilótaképzést. A 2022 februárjától induló negyedik posztgraduális osztályba már bármilyen alapképzésben szerzett diplomával lehet jelentkezni.

A képzésre mindazon hallgatók jelentkezését várják, akik diplomájuk megszerzése után szakirányú továbbképzés keretében szeretnék a közforgalmi repüléshez szükséges pilóta jogosításokat megszerezni. Egyetemi képzésről lévén szó, a teljes tandíj finanszírozható kamatmentes Diákhitel2 konstrukcióban, mindenki számára lehetővé téve álmai hivatásának elérését. A 24 hónapos képzés elegendő időt biztosít a hallgatók számára, hogy teljesítsék egyetemi és hatósági elméleti vizsgáikat.

A képzés alapjai fél évszázad tudására és tapasztalatára épülnek. A rangidős oktató ugyanazzal a szigorral tartja a repülés előtti eligazítást, felügyeli a repülések végrehajtását, mint tette azt 10, 20 vagy épp 50 évvel ezelőtt. Az egyedül repülések előtt a növendékek több mint 30 év szakmai tapasztalattal rendelkező főoktatóknak kell. hogy bizonyítsák rátermettségüket. A tematika azonban már a jelenkor igényeihez igazodik. Teljesítményalapú navigáció, kontrollálatlan repülési helyzetek elkerülése (UPRT) képzés, légitársasági sztenderdeknek megfelelő MCC repülőszemélyzeti együttműködés képzés, kompetenciaalapú értékelés – csak pár pont az elmúlt öt évben bekövetkezett változások sorában.

A flotta legfiatalabb Piper Warrior III típusú repülőgépei Avidyne Entegra glass cockpit pilótafülkével vannak felszerelve

Ez idő alatt tizenegy repülőgéppel és egy korszerű repülésszimulációs oktatóeszközzel bővült a Tréner Kft. flottája; és további öt repülőgép érkezését várják a következő időszakban. A flottamodernizáció során elsődleges szempont volt a megbízható, nyugati repülőiskoláknál már bizonyított, oktatáshoz ideális repülési tulajdonsággal rendelkező típusok beszerzése, valamint a 21. századi képzési követelményeknek való megfelelés, így a géppark legújabb tagjai már digitális „glass cockpit” pilótafülkével vannak felszerelve.

Képzésünk színvonalát a piac árazza be – meséli Horváth Tibor, a Tréner Kft. training managere – bár több mint 200 kilométerre vagyunk a fővárostól a hallgatók évről évre minket választanak, mert tudják, amit évtizedek óta minden magyar repülős tud. A Nyíregyházi Egyetemen olyan tudást és alapokat szerezhetnek, amelyekkel magabiztosan léphetnek rá egy légitársasági pilóta-életpályára. Folyamatos fejlesztéseink és beruházásaink, valamint minőségi képzésre való törekvésünk biztosítják piacvezető pozíciónkat. Tudják ezt hallgatóink és tudják ezt Európa vezető légitársaságai is, bizonyítja ezt a Wizz Air légitársasággal 2016 óta tartó partneri kapcsolatunk is.

A 2019-ben átadott Alsim ALX típusú szimulátor berendezésen a legkorszerűbb környezetben sajátíthatják el a hallgatók a műszerrepülés és a személyzeti együttműködés alapjait

Az országban egyedülálló módon képzésünket, oktatóink munkáját nem csak a légügyi hatóság, hanem légitársasági partnerünk is évente auditálja, biztosítva ezzel a képzési színvonal folyamatos szinten tartását. Ezen partneri kapcsolat eredményeként, végzett BSc és Posztgraduális hallgatóink számára a Wizz Air felvételi lehetőséget biztosít szakszolgálati engedélyük és diplomájuk megszerzését követően.

Büszkék vagyunk arra, hogy végzett hallgatóink évről évre kiváló eredménnyel szerepelnek ezeken a felvételiken, továbbá, hogy pilóta munkájuk mellett számos hallgatónk tölt be vezetői beosztású tisztségeket különböző légicégeknél vagy akár az Innovációs és Technológiai Minisztérium Légügyi Hivatalában.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

ITA helyett megint Alitalia?

iho/repülés   ·   2022.01.24. 09:00

Az arculatot a cég tavaly megvette, de az Unió az állami beavatkozást ahhoz kötötte, hogy az új cég ne legyen a régi... Tárgyalások a Lufthansa csoporttal a légitársaság negyven százalékáról.