80a: lassan az állomásokkal, megállóhelyekkel is elkezdenek foglalkozni

iho/vasút   ·   2020.07.23. 09:10
rakos-hatvan0

A Rákos–Gödöllő közötti szakaszon Budapesten a Tarcsai úti közúti felüljárót várhatóan 2020 szeptemberétől adják át a forgalomnak. Ezt követően egyszerűbb lesz eljutni a kerület központi részeiből az M0 és M3 autópálya irányába és fordítva.

A Pécel–Isaszeg vonalszakaszon átadták a forgalomnak az isaszegi felüljáró mellett vezető szervizutat, így elkészülhetett a híd háttöltése. A felüljáró ideiglenes forgalomba helyezése várhatóan 2020 novemberében lehet.

Isaszeg vasútállomáson ebben a hónapban ideiglenesen forgalomba helyezték a gyalogos aluljárót. A „B” peron megközelítése, illetve a vasút által kettéosztott település két része közötti kapcsolat ezentúl már az aluljárón keresztül is biztosítva van. A lifteket várhatóan 2021 tavaszán építhetik be. A „B” peron akadálymentes megközelítését továbbra is a peron elején a végleges állapotra kiépült üzemi járda és rámpa biztosítja. Az állomáson zajlik a felvételi épület felújítása, valamint a felvételi épülettől északra a P+R parkoló, délre pedig a rakodóterület építése. A peronburkolatok végleges kialakítása a peronbútorok (padok, tájékoztató panelek) alapozásának elkészültét követően még ezen a nyáron megtörténik. Az állomási előtér környezetrendezési munkáit őszre tervezik.

A Gödöllő–Hatvan vonalszakaszon június közepén befejeződött a gödöllői HÉV végállomás átépítésének első fázisa. A szerelvények már az újonnan épülő HÉV végállomás vágányára érkeznek. Az állomáson új HÉV üzemi épületet emelnek. Szintén június közepén ideiglenesen forgalomba helyezték a Tura és Hatvan közötti ívkorrekció jobb vágányát, ezzel elkészült az utolsó 160 kilométer/órás sebességre alkalmas pályaszakaszrész is – zöldmezős beruházásként. Folyamatban vannak a gödöllői és bagi felvételi épületek, illetve az aszódi pályafenntartási épület kivitelezési munkái. Folyamatosan épülnek a P+R parkolók és állomási előterek Bagon és Aszódon, illetve két új buszfordulóval is gazdagodik Bag és Tura. A lifteket várhatóan itt is 2021 tavaszán építik be.

A teljes vonalszakaszon Rákos állomástól Hatvanig folyamatosan, szakaszonként épülnek a zajvédő falak.

A Rákos–Hatvan szakaszon a vasúti pálya átépítése mellett korszerűsítik a távközlést és a biztosítóberendezést. Kiépül az átjárhatóságot biztosító Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer második szintje, valamint az ennek adatátviteli útját biztosító GSM-R hálózat. A pályaépítési munkálatokkal összhangban 2019. december 7-én üzembe helyezték az Isaszeg–Gödöllő vonalszakasz, valamint Isaszeg állomás új biztosítóberendezését.

A biztosítóberendezési munkarészben a péceli felvételi épület és váróterem felújítási munkálatai befejeződtek, a műszaki átadás ennek a hónapnak a végén várható. A sikeres eljárást követően nyitják meg a jegypénztárakat és a várótermeket az utasforgalomnak.

A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A Rákos–Gödöllő vonalszakasz közötti vasúti pálya korszerűsítését az SB-Rákos 2017 Konzorcium (Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft.), a Gödöllő–Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Munka a vasúton, diplomával

Molnár András   ·   2011.10.02. 11:06
A brit Network Rail végzett az első helyen azon a felmérésen, ahol frissdiplomások értékelték első munkahelyüket. Itthon kevés egyetemista választja a vasutat.