A British Airways várja első óriásait

iho   ·   2013.03.06. 09:00
cim

Los Angeles és Hongkong: ezek lesznek a British Airways első interkontinentális A380-as járatai. A társaság megkezdte a jegyek árusítását is, azzal, hogy természetesen a változtatás jogát fenntartja, de mindenesetre a társaság weboldala és az Airline Route portál már a részleteket is ismerteti.

A brit nemzeti légitársaság új zászlóshajójának első példánya valamikor júliusban csatlakozik a flottához, egyébként érdekes változások voltak ez ügyben is: korábban volt olyan verzió, hogy a BA csak 2014-ben veszi át az első példányt, összefüggésben a szárnyborítás tartóinak repedéses problémájával, majd újabb döntés eredményeként rögzítették a 2013-as harmadik-negyedik negyedévet, aztán a júliusi időpontot.

Fantáziaképek: British Airways

A British egyelőre összesen 12 kétszintes óriást rendelt, a gépen négy osztály lesz: első osztály, Club World, World Traveller Plus és World Traveller, összesen 469 utasra székezve  – mondhatni egyben ágyazva is, ami az első osztályt illeti. Ennek a luxuskategóriának a 14 utasa a főfedélzet legelején repül, a businessnek megfelelő Club World-utasok közül 44 a főfedélzeten, 53 a felső szinten (az orr-résztől a szárnyközépig) kap széket, a felső szint 55 további ülése (a törzs középső, szárny fölötti részén) a World Traveller Plus-utasoké (amolyan emelt szintű economy, 2-3-2 üléssel egy sorban), végül pedig a legolcsóbb jegyárakkal – World Traveller – 199 utast helyeznek el a főfedélzeten és 104-et a felső szinten, két-két szektorban a törzs hátsó részén, fent 2-4-2, lent 3-4-3 üléses elrendezésben.

A first class ugyan nem az a különkabinos-zuhanyozós csoda, mint mondjuk a Singapore Airlines 380-asain, inkább az a szolid, egy légterű, mégis kellően elkülönített utasluxus jellemzi, mint a Lufthansa óriásgépein. A 380-asok megjelenésével párhuzamosan lassan befejeződik a többi interkontinentális BA-szélestörzsű belső átalakítása is hasonlóan színvonalas elrendezéssel és utaskényelmi berendezésekkel.

Ilyen lesz a guruló óriás látványa Heathrow-n

Az első járat, amire már most lehet foglalni, október 15-én száll fel Los Angelesbe, és egy hónappal később, november 15-én startol az első London–Hongkong járat. Ugyanakkor a britek is rövid távú próbarepülésekkel szoktatják össze a gépeket és a személyzeteket Európán belül, ezekről a járatokról a következő hetekben adnak tájékoztatást, de korábban arról volt szó, hogy a célreptér a British társvállalata, az Ibéria központja, Madrid Barajas lesz.

A British Airways weboldalán mindenesetre már részletes információcsomag várja az érdeklődőket olyan részletekkel, mint hogy az óriásgép szárnyvége felszálláskor több mint négy méterrel emelkedik meg, vagy hogy ha a teljes kábelezést kiterítenék egy hosszú kábellé, az Londontól Edinburgh-ig tartana. A gép hatótávolságát 15 400 kilométerben adják meg, föld feletti maximális sebességét 945 kilméterben óránként.

Tavaly ősszel rakták össze az első BA 380-ast Toulouse-ban

Mint arról az iho/repülés akkor beszámolt, tavaly októberben gördült ki festésre készen az összeszerelő csarnokból az első British A380-as. Akkori információk szerint a személyzetek egy része a Boeing 747-400-esekről kap hathetes földi, majd szimulátor- és vonalrepülésekkel teljes kiképzést a típusra, és szó volt arról is, hogy a gyorsabb forgalomba állítás érdekében a gyártó Airbus is kölcsönöz személyzeteket a Biritish Airways A380-asaira.

Az Airbus óriásgépéből a megrendelt 262 példányból jelenleg 97 repül a légitársaságoknál.

Kapcsolódó hírek