Véget ért a Boeing 757-es korszak az Egyesült Királyságban
Negyvenkét évnyi szolgálat után legördült a függöny, január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
Negyvenkét évnyi szolgálat után legördült a függöny, január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
Bár ez a legkevésbé népszerű Dreamliner változat, a Korean Air már a tizedik, a legnagyobb befogadóképességű, de a kisebb változatoknál kurtább akciórádiuszú 787-10-essel a flottáját bővítő társaság.
A londoni Heathrow az Egyesült Királyság (és Európa) legforgalmasabb légikikötője. Fejlődése, fejlesztése idestova a nyolc évtizedet ölel fel. Mérföldkövek.
Napi 45 „semi-charter” Dubaj és Doha között. Szervezési rémálom: ahogy kiesnek a csapatok, menet közben kell átszervezni a menetrendet.
A fő célpont nem Heathrow, hanem Stansted, itt landolt az Air Force One-tól kezdve a nigériai 7X-ig sok-sok érdekes és szép repülőgép. A magyar államfő FB-oldalán egy BA Airbus szerepel.
A szándéknyilatkozatból most lett megállapodás, az első csomagban a sűrű székezésű 8-200-asok és a 757-es vonalaira szánt, hosszabb törzsű 10-esek szerepelnek.
Az első A318-as 2002. január 15-én repült, nem sikerült jól belőni a kategóriát... Volt egyszer egy különleges London–New York-járat.
Low-cost, de az utasoknak nem fapados: az üzemeltetés költségeit akarják alaposan lefaragni. A 17 gép mindegyike minden nap hazatér Gatwickre.
Az első forgalomba állása után 14 évvel decemberben adják át az utolsó hármat. Visszahoz a forgalomba jónéhányat jónéhány társaság, a Qatar is, amelynek főnöke tavasszal még a teljes kivonásról beszélt.
Európa után az Egyesült Államok is oldja a beutazási korlátozásokat, a British visszahozza A380-asait, az Emirates sűrít Amerika felé.
Ha a középvonalat áthelyezik, a most csak gurulásra szolgáló betonról indulhatnának a keskenytörzsű gépek.
Airbusok az eddigi Boeing-flottához a Jet2-nak, a leghosszabb 737-esekből venne O’Leary, Gatwick lesz a British diszkont központja.
Az első és eddig utolsó használtan üzemeltetett óriás elrepült Tarbes-ba. Heathrow a kulcs a britek és az Emirates számára is.
Amszterdam–Madrid, 500 liter fenntartható hajtóanyag. A British jövőre észak-atlanti járatokon is használna biokerozint. Mire jó a Jet Zero Tanács?
A British utolsó óriásai is kirepültek Heathrow-ról, a Virgin púposai az Atlashoz kerülnek, a KLM tervezi a 747-esek után a A330-asai kivonását is.