A Cessna újdonságai: szuper Sovereign, TTx sorozatban

iho   ·   2013.03.07. 09:00
cim

Kigördült Wichitában a szerelőcsarnokból a Cessna új üzleti gépe, a New Citation Sovereign egyike lesz annak a hat új típusnak, verziónak, amely ebben az évben az amerikai gyártótól a piacra kerül.

A most összeszerelt gép programját az eddigi Sovereign továbbfejlesztéseként mindössze öt hónappal ezelőtt jelentették be az üzleti repülés évi nagy találkozóján, Orlandóban. Az új típus a gyári adatok szerint 3000 tengeri mérföldes, vagyis 5556 kilométeres hatótávolságon repülhet  45 ezer láb, 14 326 méter utazómagasságon 458 csomóval, a teljesítményt erősen javítja a szárnyvég wingletes kialakítása. A gépen új a kondirendszer, a pilótát a Garmin G5000-es glass-cockpit avionika és tolóerő-automata segíti.

Az ünnepség a még festetlen géppel: az engedélyeztetés nem tart túl soká

A Citation Sovereign, a Cessna üzletigép-családjának egyik legnagyobb típusa eredeti változatában 2004-ben mutatkozott be, kategóriájában a leghosszabb kabinnal, amely berendezéstől függően 9–12 utasnak nyújt kényelmes utazást, és ugyancsak fontos jellemzője a gépnek, hogy eléggé rövid pályákon is képes fel- és leszállni. Az új verzió engedélyeztetési tesztjeit a harmadik negyedévben zárják, és ezzel el is kezdődhet az első példányok átadása.

Szépvonalú dugattyús egymotoros: repül az első sorozatban gyártott példány

És egy másik friss Cessna-típusról: a napokban szállt fel először Independence-ben a világ leggyorsabb nem behúzható futós dugattyús egymotorosaként hirdetett Corvalis TTx első sorozatgyártású példánya. A gép 25 ezer láb utazómagasságban és akár 213 csomóval repíti utasait, megintcsak a Cessna szerint egy leszállással akár átszelhetik vele az Egyesült Államokat. Az avionikát a Garmin 2000 szolgáltatja, a gép repülhető ismert jegesedési viszonyok között, a Garmin elektronikus stabilizálási rendszere pedig vigyáz arra, hogy a négyszemélyes kompozitgép ne lépje át a normál repülési paramétereket.

Kapcsolódó hírek